středa 9. září 2015

Podzimní knížky

Tipy z naší knihovničky pro nadcházející barevné období


Podzim
Rotraut Susanne Bernerová
nakladatelství Paseka

Knížka bez textu. Obrázková knížka. Knížka pro rozvoj slovní zásoby. Knížka, která je pokaždé jiná. Knížka, ve které vždy najdete nové a nové detaily. Knížka, kterou vyprávíte vy.

Ze série všech ročních období je Podzim sice knížkou, která celý běh přírody uzavírá, ale pokud se vám tato série líbí, klidně si jako první díl Podzim pořiďte. Je samozřejmě použitelný i bez předchozího kontextu. 







Pavoučí prázdniny
Andrea Popprová
nakladatelství Mladá fronta

Knížka, komiks, omalovánky, vystřihovánky, pracovní sešit - vše v jednom. Kupovali jsme ji už loni a taktéž jako předchozí Podzim je tato knížka z takové pomyslné série, následují Čekání na Vánoce, Jaro je tu a Tajemství permoníků. Permoníky jsme si nechali na prázdniny, i když i tato knížka by mohla být prázdninová. Hodí se mi ale spíš do podzimu.
Je krásně ilustrovaná, má milé texty a děti zaručeně pobaví.








Pojďte s námi na houby!
Radomír Socha
Andrea Popprová
nakladatelství Albatros

Další knížka s obrázky Andrey Popprové, která se perfektně hodí k podzimu. Krásné houbové leporelo. 







Veselý rok
Josef Lada
nakladatelství Albatros

Klasické ladovské leporelo, ty nejkrásnější obrázky a krátké milé verše, pro každý měsíc jedna krátká básnička. 




O jabloňce
Eduard Petiška
Helena Zmatlíková
nakladatelství Albatros

Po Ladovi je Zmatlíková další zaručená klasika. Je někdo, kdo nezná vyprávění o jabloňce? Povídání provází celým rokem, ale podzimem to graduje, Martínek si může konečně sníst jablíčko.
Detektivní příběh o tatínkovi s postřikem najdete na webu Dětská leporela.





Kořenové děti 
Sibylle von Olfers
nakladatelství Malvern

Tuhle knížku jsem musela mít. Sibylle von Olfers je jednou z nejvýznamnějších představitelek secesního ilustrátorství. Krátký příběh o dětech-koříncích, o koloběhu přírody, o Zemi. Knihovničkový skvost.






Houbový mužíček
Miloš Kadlec
nakladatelství Argo

Pohádky z lesa, které své dceři a jejím kamarádům vyprávěl původní profesí lékař, Miloš Kadlec. Pohádky o houbách, lesních jahůdkách a jiných lesních zelených obyvatelích. 












Dědeček vypráví pohádky o lese / Les hraje krásně, i když je v něm ticho
Erich Václav
nakladatelství Petrklíč

Tato knížka je výjimečná tím, že je oboustranná. Z jedné strany vyprávění pro děti. O lese, o malých semínkách, ze kterých vyrostou malé stromky, které rostou dál a dál. Co všechno takový strom za svůj život zažije. Jak se liší stromy listnaté a jehličnaté, o lesních plodech, o koloběhu přírody v lese...
Z druhé strany knížka pro větší děti nebo pro dospělé, s krásnými fotkami.













Rok v přírodě
Mario Ludwig
nakladatelství CPress

Průvodce celým rokem. Najdete tu tipy, co který měsíc roste, kvete, plodí, hnízdí atd., co můžeme v přírodě pozorovat, na co se zaměřit. Doplněno mnoha dalšími tipy.













Vystřihovánky zvířátek
Hana Vyoralová
nakladatelství Leporello

Sešit s vystřihovánkami domácích a lesních zvířat, na konci pak kratší pohádka, kterou si s vytvořenými figurkami můžete i zahrát.








Stiki Book
Aladine

Pracovní sešit na téma čas. Najdete v něm i roční období.
Obsahuje 100 tématických samolepek (jde spíše o foliové obrázky, které samy o sobě nelepí, ale k pracovnímu sešitu velmi dobře přilnou a dají se používat opakovaně) a smývatelné voskovky. Tento sešit se už nevyrábí, ale našla jsem ho ještě na dvou e-shopech, tady tady.







Poslední dvě knížky už jsem vám představila - Lumír včelaří a Z domu a zahrady.

Budu ráda, když se inspirujete a i díky knížkám si ten podzim krásně užijete :-)


Edit:
Přidávám ještě další knížky s podzimní tématikou, které se k nám dostaly až po zveřejnění tohoto článku.

Od jara do jara, František Hrubín
Řeka, Alessandro Sanna 
Moje první kniha Příroda
Příběhy dvanácti měsíců, Josef Krček
Jak to funguje v přírodě
Jak rostou kytičky
Skřítek Rozekvítek 
Chaloupka na vršku 

13 komentářů:

  1. Na Lumíra se chystám až Elí trochu povyroste...První zmiňovanou knihu Podzim moc nemusím, protože ji chce pořád číst :-D...a já už nevím co vymýšlet ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ji založ někam hluboko, ať na ni na chvíli zapomene :-D

      Vymazat
  2. Krásný knížky. O jabloňce bývala Emičky oblíbená. Museli jsme jí číst furt dokola:). Líbí se mi Kořenové děti a Houbový mužíček. L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My taky :-) A četlas ten detektivní příběh? Jsem to vůbec netušila :-)
      Houbového mužíčka čteme právě teď :-)
      Ještě se mi líbí Pampe a Šinka a František z kaštanu a Anežka ze slunečnic. Oboje se taky hodí k podzimu. Musím co nejdřív pořídit.

      Vymazat
  3. aaach to je krása, hned bych se začetla. díky za tipy... hned tři z toho jdu objednat...jsem nadšená z Houbového mužíčka. To se bude klukům moc líbit. To leporelo se mi taky líbí... kluci už v knihovně asi ani žádné nemají, ale bude se ještě hodit pro maličkého, takže ho pořídíme... Jsem moc ráda, že takhle dáváš tipy na knihy... Jen teda máme jich už tolik a to jsou kluci tak malincí :). Ale já si nerada půjčuju knihy z knihovny, mám ráda kupované knížky. Mít je doma a přivonět si k listům. Nemám moc ráda takové ty hodně osahané jestli mi rozumíš. Vyjímka je teda pokud je u nás, tak používaná, že je nakonec až uplně osahaná :)
    díky pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím. Naprosto :-) Nemám ani průkazku do knihovny :-)
      Houbový mužíček se nám moc líbí, ty pohádky jsou krátké a vtipné.
      Teď jsme ještě pořídili podzimní Hádej, jak moc tě mám rád (už nám chybí jen Zima), ale z těch čtyř se mi teda zdá nejslabší (z Jaro, Léto, Podzim, Zima - Hádej, jak moc tě mám rád). Taky O mráčkovi od Pavla Čecha a tu s radostí doporučuji, ta je nádherná. Nevím, jestli je originálně podzimní, ale kluk jde pouštět draka a trhá jablka, tak pro mě podzimní je :-)
      A koukám, že mi tam chybí Skřítek Rozekvítek, toho jsem koupila asi o něco později, ale to je nádherná kniha! Jestli nemáte, určitě mrkni. Později jsem ji sem na blog několikrát dávala, tak si ji kdyžtak dej vyhledat. To ti stojí za to :-)

      Vymazat
  4. já jsem uplně zapoměla na pavoučí prázdniny! Jak jsem jen mohla. Přitom Jaro je tu a tu Vánoční jsme četli několikrát... Už jsem si ji vytáhla a čtu si sama :-) kluci už dávno spí ...
    nakonec jsem objednala houbového mužíčka a dědeček vypráví o lese a jedno leporelo...uplně se těšíííím. to bude počteníčko.
    Zajímalo by mně, jak dlouho večer klukům čteš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře jsi to vybrala :-)
      Většinou tak 10-20 minut, záleží na stupni únavy (mé i kluků) a taky na délce konkrétní pohádky. Třeba teď čteme Pipi dlouhou punčochu a tam jsou ty kapitoly naštěstí kratší :-)

      Vymazat
  5. Ještě přidavam tip na celoroční leporelo Měsíce (Vendula Hegerova, Ilka Pacovska), každý měsíc charakterizuje kratka básnicka a obrázek. Moc milé, u nás hodně oblíbená knížka :) Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, děkuju, mám pocit, že už mi o tom leporelu někdo říkal, nebo jsem ho někde viděla... ale asi jsem si nebyla jistá, jestli za to stojí. I když Hegerová a Pacovská jsou celkem sázka na jistotu :-)

      Vymazat
  6. Do pozdimních by se dala taky doporučit Listopadová pohádka. Nevím, jaká je, některý recenze tvrděj, že se hodí víc spíš pro holky:) https://www.cbdb.cz/kniha-34049-listopadova-pohadka-listopadova-pohadka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)