pondělí 25. července 2016

Houbeles pictus

Tři roky jsem ji sháněla a až před pár dny, kdy jsem ji opravdu držela v ruce, jsem si mohla radostí zakřičet: "Mááááám ji!"



Houbeles pictus
Petr Maděra
Miloš Kopták
nakladatelství Práh

Tuhle knížku jsem poprvé viděla před třemi lety u kamarádky Lenky na chalupě. Ale i ona ji měla "jen" půjčenou z knihovny.
Od té doby po knížce marně pátrám. Nová už se sehnat nedá (leda byste na ni snad nějakým štěstím narazili kdesi v kamenné prodejně), tedy ta v češtině. Na netu se dá běžně sehnat její slovenské vydání. To jsem ale nechtěla. Přeci jen - je veršovaná.
Prošmejdila jsem tedy všechny internetové antikvariáty, servery typu Aukro, knižní bazary, skupiny na Facebooku, psala jsem do nakladatelství, zda se ji znovu nechystají vydat, ptala jsem se i paní knihovnic... nikde nic!
Až nedávno mi jedna dobrá duše všímavá napsala zprávu, že ji viděla prodávat na jednom bazaru. Ležela tam jakoby nic, nepovšimnutá. Ty nervy, než mi paní odpověděla, že je ještě volná, ty nervy, než mi opravdu přišla v obálce domů. Ale přišla a mááááám ji :-) Dobré duši ještě jednou převelice děkuji, možná ani netuší, jaký mi tím způsobila knižní orgasmus :-D
Knížku si pamatuji jako menší a tenší, o to víc mě překvapila. Je prostě fenomenální a mít nějaký trezor, tak ji tam zamknu, protože ji považuju za svůj soukromý poklad.

Máááááám ji :-)


















13 komentářů:

  1. Pred casem jsem tyhle knihy koupila rovnou dve. Jednu do nasi knihovnicky a druhou jako darek. Jen tedy takovou radost v rodine neudelala. Bylo mi to velice lito a uz jsem velice opatrna, jake knihy daruji ( radeji zadne, pac ja vyznavam jiny styl, nez ostatni v rodine a radeji si knihy kupuji jen pro vlastni potrebu).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to ani nechci číst, že se někomu doma válí a ten někdo o ni vlastně ani nestojí!
      S darováním knížek jsem taky opatrná. Už mám vytipováno, komu můžu bez obav koupit, a koho se radši ptám, případně koupím něco jiného.

      Vymazat
  2. Jé to vypadá fakt super...no nic dám si jí na seznam a třeba jí někde najdu, až někdy takhle náhodou přijedu do ČR

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrá duše ví a má pocit jakoby darovala ledvinu. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to rozhodně! Perfektně vystiženo :-) Takže díky ještě jednou :-)

      Vymazat
  4. To se dělá? Lákat na ledvinu, co není k sehnání? :) Je krásná. A nakladatelství neplánuje nové vydání/dotisk?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že ne :-( Alespoň dle odpovědi. Napsala jsem jim slušný liebesbrief se všemi dobrý den, prosím, děkuji, nashledanou, a oni mi napsali - neplánujeme, novák (nebo nějaké jiné jméno) :-D

      Vymazat
  5. Vypadá opravdu nádherně! Škoda, že je nesehnatelná :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já bych se i vsadila, že po tom, co se mi jí podařilo tak pracně sehnat, že teď na ni budu narážet na každém rohu, že se objeví všude po bazarech :-D

      Vymazat
    2. Tak to mi dej vedet az ji potkáš!! Míša Tošovská

      Vymazat
  6. A já ji sháním už asi rok a stále nic ;(

    OdpovědětVymazat
  7. Je šance, že kniha znovu vyjde, pokud bude dost zájemců. Tohle se objevilo na Facebooku https://www.facebook.com/Houbeles-pictus-1747110065543489/?pnref=story , tak to, chcete-li, podpořte, sdílejte apod., ať je kniha zase k mání.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)