sobota 12. září 2015

Přírodní lékárna

Nastává období různých rýmiček. Jak jim čelit pomocí přírodních produktů.

V naší lékárničce klasické léky nehledejte. Snažíme se podporovat imunitu maximálně přirozeně.

V DM drogerii kupujeme čistý vitamin C v prášku. Dá se užívat preventivně nebo jako první pomoc při prvních příznacích. Výrobce uvádí, že produkt není vhodný pro děti do 3 let, ale je to spíš tím, že testy pro užívání přípravku malými dětmi se dělají zvlášť, tedy se i zvlášť platí, výrobci je tedy zejména nechtějí nechávat dělat a raději výrobek doporučí až od 3 let. My vitamin C ale dáváme dětem už od malička, zhruba od roka, a nevidíme v tom problém. 


Další prevencí ale i pomocí může být Lichořeřišnicová tinktura od Nobilis Tilia. Lichořeřišnice je nejen krásná kvetoucí rostlina, ale také silné přírodní antibiotikum. Já si ji pěstuji na zahrádce, chodím a uzobávám květy, dávám si je do salátů, stejně jako listy, z těch je zase výborná pomazánka. Nedozrálá semena můžete nakládat jako kapary. 
Ale zpět k tinktuře - i zde se uvádí, že není vhodná pro děti. My jsme ji na dětech vyzkoušeli, a děti přežily, tinktura výrazně pomohla. 


Na ucpaný nos (ale i pro běžnou péči) je výborná mořská voda ve spreji. Kupujeme Stérimar. Je primárně pro děti, ale když na to přijde, půjčíme si ji i my s Mužem. Je jemná a účinná.


Do koupele je výborný Borovicový olej. Zrovna předevčírem jsem si napustila hodně teplou vanu, přidala pár kapek a během pár minut se mi krásně uvolnil nos a přestala mi taková ta vodová rýma. Dnes už není po rýmě ani stopy.


Borovicový olej dávám do vany i dětem. Přímo pro děti je ale určena tato Měsíčková koupel od Weledy. Kromě toho, že je dobrá pro dýchací cesty, je také uvolňující. Dávám ji teď klukům při koupání do vody i preventivně.


Pokud mají děti ucpaný nos, používáme tyto tři produkty:
Saloos Dětský nosní balzám - maže se kolem nosu, dobře se rozmazává, má malé praktické balení, lze ho nosit všude s sebou.
Saloos Eukalyptový balzám (z toho mi kluci strhli etiketu) - mažu ho na hrudník, teplem se uvolňují účinné látky, které dítě vdechuje. Dávám ho hlavně na noc.
Nobilis Tilia Jemný nosní olej - pár kapiček stačí namazat kolem nosu. Éterické oleje uvolňují dýchání.


Výbornou věcí je i propolisová tinktura. Hodí se na desinfekci, ničí bakterie, viry a plísně a tlumí bolest.


Do aromalampy používám éterické oleje - Modřín, Tymián, Eukalyptus.


Občas sáhneme i po homeopatikách. Na první příznaky se mi osvědčilo Oscillococcinum.
Někdo tvrdí, že homeopatika jsou podvod a placebo, všechno je možné, nicméně nám vždy pomohla. 


Všechny tyto produkty můžu vřele doporučit. Ty, bylinkové čaje, vodu, odpočinek a spánek.

Na další naše přírodní léčení se podívejte sem. Najdete tam vhodné bylinky nebo třeba recept na sirup z cibule a medu. Také velmi účinný.


Ať se vám nemoci vyhýbají.

Edit: Zapomněla jsem na ještě jednu veledůležitou věc, zejména u nejmenších dětí, a tou je odsávačka. Za nás nejlepší je ta na vysavač. 

24 komentářů:

  1. Jsi pro mě studnice nekončící inspirace, děkuji Ti za to, že si dáváš se vším takovou práci! :-)

    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ivo. Hned jsem si myslela, že jsi to ty :-)
      A díky za pochvalu :-) Vím, že to není povinnost a já taky kolikrát něco přečtu a nějak nevím, čím přispět, tak nekomentuji, ale často se s nějakým článkem mořím i několik dní, a pak to nikdo neokomentuje, tak si tak říkám, zda to má cenu.
      Anebo dělám něco špatně :-D Přijde mi, že ostatní ty články sází s nějakou lehkostí, jeden za druhým, a k tomu stíhají spoustu jiného. Já se s tím asi moc babrám :-D

      Vymazat
    2. Mě se článek taky moc líbil, ráda se inspiruji ostatními a jejich vychytávkami. Mimochodem ty eterické olejíčky se dají sehnat kde? moc děkuji

      Vymazat
    3. Myslíte ty od Nobilisu? Je tam u všeho proklik. Většinou objednávám přímo z jejich stránek, případně třeba i Brána k dětem, když chci i něco jiného.

      Vymazat
  2. Dobrý den, díky za skvělou inspiraci ve vašich článcích, jsou užasné. Tento přišel jako na zavolanou:-) nemáte nějaký vyzkoušený tip na kašel u malých? Díky moc a mějte se pěkně, Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :-)
      Rozhodně doporučuji jitrocelový sirup, dále bezinkový, sirup z cibule, nebo česnek, ale to do malého dítěte asi nedostanete, ta lichořeřišnice by taky pomohla, čaj z lipového květu (v kombinaci třeba s tím bezinkovým sirupem).
      Na hruď natřít ten eukalyptový balzám nebo dát zábal z cibule.
      Z éterických olejíčku modřín nebo eukalyptus.

      A na posílení vitamin C a nebo Weleda dělá rakytníkový sirup.

      Nevím, jak máte malé děti, ale asi bych kombinovala mazání hrudníku (nebo ten cibulový zábal - recept je v albu, na které je odkaz na konci článku) s jitrocelovým sirupem, lipovým čajem a případně nějaký ten éterický olejíček do aromalampy. Já jsem ji klukům vždycky zapálila před spaním v ložnici, aby se jim pak dobře dýchalo.

      A ještě pokud máte doma období bacilů, tak pomáhá dát do každé místnosti cibuli. Neloupat, nekrájet. Má silné antibiotické účinky a nasaje do sebe bacily nebo viry, čistí vzduch. Samozřejmě ji pak vyhoďte. Ale my takhle necháváme cibule třeba celou zimu nebo prostě v období těch nachlazení.

      Snad jsem pomohla :-)

      Vymazat
    2. Vyborny je take tymianovy sirup. Mozna vam pomuze i par dalsich typu.http://vodyzivota.cz/clanky/zbrane-proti-kasli-naleznete-kuchyni/ 😊

      Vymazat
    3. Vyborny je take tymianovy sirup. Mozna vam pomuze i par dalsich typu.http://vodyzivota.cz/clanky/zbrane-proti-kasli-naleznete-kuchyni/ 😊

      Vymazat
    4. Vyborny je take tymianovy sirup. Mozna vam pomuze i par dalsich typu.http://vodyzivota.cz/clanky/zbrane-proti-kasli-naleznete-kuchyni/ 😊

      Vymazat
    5. Díky za tipy :-) O tom tymiánovém sirupu už jsem slyšela, díky za připomenutí.
      Tvarohový a olejový zábal děláme taky, tedy dělali jsme naštěstí jen jednou, když měl starší syn slabší zápal plic. Do toho tvarohového dáváme cibuli, ale česnek je možná ještě lepší :-)

      Vymazat
  3. Jste moc hodná, mám tříleťáka... Tak letos to bacilům nedarujem... Díky za radu, Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to už můžete bez obav použít vše, co jsem uvedla :-) Není zač, ať se vám bacily vyhnou :-)

      Vymazat
  4. U nás také aktuální, zrovna rýmuje celá rodina, jen u té nejmenší půlroční dcerky mám nějak omezený arzenál proti bacilům. A máš prosím i něco na snížení teploty? Nebo necháváš přirozeně horečkovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U půlroční asi tu mořskou vodu a odsávačku, plus ty balzámky. Jestli to není nijak vážné, tak víc bych asi zatím nedávala.
      Teploty necháváme přirozeně, v souladu s tím, že teplota je jen projevem nabuzené imunity. Jen tedy sleduji, aby to nějak rychle nestoupalo (riziko febrilních křečí) a samozřejmě jen do určité hranice. Pak už srážíme - octové ponožky, koupele ve vodě, která je teplá jako tělesná teplota...

      Vymazat
  5. V obsahu domaci lekarny STEJNI:-)
    Tedy krom Cecka,to zatim nechavam prirozene z ovoce (stavu z citronu a grepu ohrat a dosladit medem,pit teple).
    Kdybych jednou kupovala jako doplnek stravy,mrknu na to z DM;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak aspoň něco :-D
      Céčko taky nechávám přirozeně, ale když jeden z nás onemocní, tak není na škodu to trochu zvýšit a podpořit. To DMkové je fakt dobré, bez ničeho dalšího.

      Vymazat
  6. Můžu se prosím zeptat, co vám nejvíce pomohlo na rýmu, hlavně na večer, aby dítě lépe spalo a dobře se mu dýchalo?Malá má od oběda hroznou rýmu a pláčea budí se, protože nemůžu pořádně spát. Dala jsem do koupele eukalyptový olej, pak jsem ji namazala na ráda a hrudník Tymiánovou mast a nastříkala na polštář Eukasol od Justu a dala jsem jí sprejové kapky do nosu, ale je mi jasné, že dnešní noc bude hrůza, ráda bych něco na další dny, co by jí pomohlo, protože je jasné, že rýma bude tak týden, tak ať se aspoň večer, trochu vyspí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radím co nejčastěji odsávat nos (pokud ještě sama pořádně nesmrká), i v noci.
      Jinak jste dala celkem dost věcí :-) Můžete ještě přidat něco na posílení imunity, céčko, lichořeřišnicovou tinkturu... Dělejte jí bylinkové čaje, hodně vody - rozpouští hleny. Např. čínská medicína vidí souvislost mezi trávícím a dýchacím ústrojím. Takže dostatek tekutin. Vyhněte se potravinám, které zahleňují - mléčné výrobky, pomeranče...
      Na doplnění vitamínů je super salát - mrkev, jablko, skvělé je kysané zelí, to je vitaminová bomba.
      Hodně často větrat.
      V pokojích můžete rozmístit cibule - ve slupce - nasávají do sebe viry a bacily, čistí vzduch.
      Z cibule můžete udělat taky sirup, ale pozor, po 24 hodinách je nakrájená cibule toxická, takže večer vyhodit. A pokaždé dávat čistou lžičku.
      Tak ať se vás to dlouho nedrží!

      Vymazat
    2. Super, tak to vyzkouším.Ale jelikož má 2,5 a moc smrkat nechce, protože ji to v nose svědí, tak musíme odsávat, ale je to boj. Je to vždy s brekem , slzy a hrozně drsná metoda, protože ji musím násilím držet s manželem a oba ji znehybnit a pak až odsát, je to hrůza. Jsem z každého odsávání úplně hotová a mám na krajíčku, jak ona je z toho nešťastná a prosím a pláče :-( Ale hold nedá se jinak, když se ještě nevysmrká :-( Tak mooooc děkuji. A jak se prosím používají ty tinktury?Mám doma zatím jen tu propolisovou, ale určitě koupím i tu lichořeřišnici.A nedám dopustit na homeopatika, tak myslíte, že to oscilo je už pozdě kupovat?

      Vymazat
    3. Tak nakonec jsem si tedy objednala hormadu Nobilisu, kde vašeho doporučení a ještě něco k tomu a mám odeslanou obj. za 3700,-Kč. Manžel mě asi zabije, ale snad to k něčemu bude :-) :-D

      Vymazat
    4. Náš mladší taky smrkat nechce, takže odsáváme. Měl pár dní období, kdy si nos odsával sám, sedl si, držel si odsávačku v klidu v nose a byl spokojený. A pak najednou zase řev.
      Kdysi jsem odsávačku zkoušela sama na sobě, než jsem ji prvně použila na děti, tak vím, že to nebolí, takže prostě pláč ignoruju (když vím, že je to spíš takový ten vzdorovitý pláč), odsaju a hned je klid. Nedá se svítit.
      Tinktury kapu do pití, dětem deset kapek.
      Na Oscilo už je pozdě, to dávám při prvních příznacích třeba při prochlazení. Pak už by spíš ublížilo.

      Vymazat
    5. To znám :-D Když jeden olejíček kupovat se nevyplatí :-D

      Vymazat
  7. Moje lekarnicka vypada podobne. Na ucpany nos doporucuji sterimar s medi, ktery doporucuje i nas doktor

    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skoro se nám to bude zrovna hodit, kluci nudlí a chraptí a mě už taky začíná škrábat v krku.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)