neděle 13. září 2015

Clic Educ mozaika Farma

Jedna z mála nedřevěných (plastových) hraček, po které jsem sáhla s radostí a bez rozmýšlení.

Tak trochu mi připomíná nějakou hru z dětství. Ale konkrétně nevím a marně se na to snažím přijít.

Že je plastová, mi skutečně nevadí. Ono by to ze dřeva prostě asi jaksi nešlo. Navíc je to po hodně dlouhé době hračka, která není made in China. Je sice francouzská, ale také přímo ve Francii vyrobená. A má šmrnc!


Dodává se v bezva papírovém kufříčku, který se dá krásně sbalit na cesty. Toto je taková základnější sada, vyrábějí se i sady, které v tom papírovém kufříku (krabici, obalu) mají menší plastový kufřík, kam se zavřou předlohy i čudlíky. Tuhle nějakou sadu asi dokoupím. Vzala jsem pro začátek tuto menší, na otestování, zda kluky zaujme.






Jak jsem vůbec mohla váhat :-) 






Kromě toho, že je mozaika moc hezká na pohled, je i opravdu domyšlená. Obrázky (6 oboustranných karet s 12 motivy - tady mě napadá, že by se daly další vyrobit i doma) zvládnou vyměnit děti samy. Čudlíky jsou z příjemného plastu, mají matný povrch, snadno se s nimi manipuluje, jdou snadno nandat a sundat, ale z výstupků samy nepadají.

Díky mozaice se děti učí barvy (a v tomto případě i zvířátka), mozaika rozvíjí soustředění, jemnou motoriku, koordinaci oko-ruka.

Velikostně padne do dětské ruky taky tak akorát - podložka má rozměry 29 x 21 cm a čudlík průměr asi 3 cm.

19 komentářů:

  1. A já vím jakou ... máme ji u našich na chalupě ... Možná je ještě po nich :) ... Akorát ty čudlíčky jsou mnohem mnohem menší ... Toto vypadá skvěle a nebála bych se to třeba o Vánocích dát do ruky i Tadeášovi (teď rok a půl).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty maličké čudlíčky si pamatuju, ale to není úplně ono. Mně se vybavuje ještě něco jiného, ale není to úplně konkrétní představa, nemůžu si to vybavit celé.
      Tohle je pro malé děti super, nemyslím, že by to mohly spolknout.

      Vymazat
    2. Tak jsem to díky komentářům níže našla http://www.multihracky.cz/2906/koralkova-mozaika-velka.html :-)
      Já jsem pořád měla v hlavě tohle http://www.i-hrackarstvi.cz/vista-mosaic-color/

      Vymazat
  2. Kájo, nemáte prosím srovnání ještě s dalšími mozaikami? Já právě po nějaké pokukuji pro starší dcerku. Koukala jsem i na ty mozaiky od Djeca, ale neviděla jsem je naživo a ty čudlíky mi přijdou takové drobné. Mozaiky od Quercetti jsou podobné téhle, ale nějak mě prostě nenadchly, ale zase jsou tam ty obrázky takové jednoduché, tak nevím... Ale tahle nevypadá vážně špatně ;-) Díky za recenzi, přišla právě vhod :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle typ jiný nemáme. Máme mozaiku, ale to jsou takové dřevěné kostky a z toho se skládají obrazce - Haba.
      Djeco jsem chtěla, ale taky mi to přišlo malé. Má ji kamarádka, můžu se zeptat.
      Ty Quercetti se mi taky moc nelíbí, takové neslané nemastné. Ale zase si to můžou skládat děti, jak chtějí. Stejně tak to Djeco.
      Tady je "jen" 40 čudlíků a tím, jak je to velké, tak není moc prostor vytvořit něco vlastního.

      Vymazat
  3. Tak to je bomba, přesně toto sháním už půl roku a nemohu na to nikde narazit! Protože já jsem v dětskví měla taky takovou mozaiku, celý ten podklad vypadal jako velká včelí plástev a mě to strašně bavilo! Díky díky, tohle musíme pořídit!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, tak díky té plástvi jsem to našla!!! Já si to nemohla vybavit. A mám! http://www.multihracky.cz/2906/koralkova-mozaika-velka.html :-)

      Vymazat
    2. Ano, tahle mozaika byla taky super. Pak byla ještě s takovými pidi miniaturními plastovými dílky pro větší děti (tato http://media.novinky.cz/538/245388-original1-huv06.jpg), ale já měla na mysli ještě úplně jinou :-) A to tuhle http://a-toys.cz/cz-detail-563891-mozaika-vceli-ul-mosaic-maxi.html

      Vymazat
    3. Tu první znám, tu jsme taky měli. Ale tu druhou tedy ne.
      Nicméně obě se vyrábějí a prodávají, obě máme u nás v knihkupectví, jsem si jich tam díky tomuto příspěvku všimla :-)

      Vymazat
  4. Mně se ze začátku vybavilo Kloboučku, hop!, další fotky mne rychle vyvedly z omylu, ale to nic nemění na tom, že hra vypadá skvěle :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Kloboučku, hop! bylo přesně to, co jsem si v první vteřině myslela, že to je. A pak jsem si říkala - co blbneš, však jsou tam obrázky :-D

      Vymazat
  5. Už na to koukám poněkolikátý a strašně se mi to líbí. Jen mi to přijde už dost triviální a pro Emu bych brala složitější verzi. Musím se po tom podívat, aby měl Ježíšek inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že se najde i složitější sada. Každopádně je to pořád o barvách, koncentraci, koordinaci a jemné motorice. A ono to opravdu, byť triviální, baví i ty větší děti :-)

      Vymazat
  6. to co bych chtěla není na českém trhu k sehnání, tak jsem si objednala na Francouzském Amazonu, doufám, že to stihnou doručit do vánoc, nikdy jsem se na nic tolik netěšila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den nebudete náhodou uvažovat o prodeji? Mela bych velký zájem. Kdyby náhodou ano muj email je berita@email.cz Díky Iveta

      Vymazat
  7. Taky se přidávám, kdyby chtěl někdo prodat, ráda bych koupila, moje email.adresa je iva.kulhankova@centrum.cz. Děkuji Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)