pátek 20. listopadu 2015

Adventní kalendář do školky

Moje včerejší večerní práce a dnešní dárek pro třídu Sluníček.


Ve školce mají sice na oknech a uvnitř i venku ještě podzim, ale Advent je tu co nevidět - vlastně už za týden, a já nemám ještě nic připraveno! 


V kalendáři jsou na každý den připraveny kartičky s úkoly. Kalendář jsem si vyhlédla už loni na mém oblíbeném blogu Z lesa, ale to už jsem měla připravený svůj vlastní. Letos jsem si na něj jako zázrakem vzpomněla a napadlo mě, že bychom ho mohli s Eliáškem vyrobit i pro děti do školky. Úkoly jsou časově nenáročné, školkový program to paní učitelce nijak extra nenabourá, a kdyžtak si ty kartičky mohou vzít děti domů a s rodiči to pět minut před večeří udělat.


Kartičky jsme vystříhali, zabalili jako dárečky do balícího papíru, ozdobili razítkem, vybarvili a připsali čísla od 1 do 24. 
Z krabice od kávy jsme odstřihli vršek a polepili ji jiným balícím papírem. A do ní jsme pak balíčky naskládali.

















Trochu jsem se bála, jestli se paní učitelka nebude zlobit, že jim narušujeme program a přiděláváme práci, ale byla ráda a nadšená, že bude mít zase jednou něco nového a že se jim to moc hodí. Tak snad se bude líbit i dětem a zpříjemní jim to čekání na Ježíška :-)

Co vy, už jste nachystaní na Advent? Nosíte něco do školky?

22 komentářů:

  1. Moc hezky. Ja chystala vanocni veci na zitrejsi jarmark, takze ano, ale zaroven ne (u nas doma). O vikendu chci dat alespon svetylka na stromecek venku a pak se vrhnu na vyzdobu (krabice s vyzdobou uz mam prichystane). Taky budu delat klukum adventni kalendar. Chtela jsem se zeptat, co je to za krasna razitka a kde se daji sehnat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos jsem opět zaspala, příští víkend už je ten Advent, tak tady usilovně vymýšlím, v jakém stylu to vlastně letos bude a jak připravit alespoň ten svícen. Chjo :-)
      Speciálně kvůli tobě jsem ta razítka nafotila a právě smolím článek, tak vydrž ;-)

      Vymazat
  2. Jé, vy jste ale šikovná, na kalendář Z lesa, jsem loni taky koukala - díky za připomenutí. Ve školce také každý rok připravujeme adventní kalendář pro děti, ale ještě se nám nikdy nezapojili rodiče. I když máme tradici, že s námi maminky a babičky chodí péct jedno prosincové dopoledne cukroví ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Na tom blogu je víc krásných vánočních věcí, určitě byste ve školce využili :-)
      To pečení je krásná tradice. Kolik se vás tak sejde a co vše pečete? A to si pak každý odnese svůj díl domů, nebo vše zůstane ve školce, nebo tak i tak?

      Vymazat
    2. No většinou tak 5 maminek co jsou na mateřský, nebo babičky. Tvoříme podle věku dětí - s předškoláky jsme dělali linecké, rohlíčky. S těmi nejmenšími zas nějaké nepečené, protože pro ty je zážitek umatlat kuličku :D A cukroví si necháváme na občerstvení na besídku ;)

      Vymazat
    3. Tak to je vážně krása, musí to být hezká atmosféra a pro děti zážitek :-) My na besídku nosíme cukroví z domova.

      Vymazat
  3. Tak to je parádní! S timhle já bych se patlala tak měsíc :-D Super!

    OdpovědětVymazat
  4. to je krásný :) já se zkusím zeptat ve školce u syna jestli by měli zájem , jsou to předškoláci.
    děkuji za inspiraci, kdyžtak si ho uděláme jen pro sebe doma :)
    Barča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se radši neptala, a rovnou ho tam zanesla :-D Ale bála jsem se, to jo. Tak snad ho využijí :-)
      A na doma bude taky fajn. Loni jsem klukům vymyslela na každý den jeden vánoční úkol - kdyžtak tady https://www.facebook.com/media/set/?set=a.317126595155704.1073741927.167689943432704&type=3 - a moc je to bavilo. Nás všechny.

      Vymazat
    2. jj koukala jsem, pravidelně Vás sleduji, jak tady , tak na febooku :)
      máte úžasné nápady a skvěle inspirujete, moc děkuji

      učitelkám ve školce se nápad líbil, prý když jim to udělám :-D
      tak ještě sehnat nějakou krabici, manžela už uháním ať mi to vytiskne, máme ve třídě 27 dětiček :)
      Barča

      Vymazat
    3. Děkuju :-)
      Tak si to zatiskne :-D Já jsem to chtěla dát původně třeba do košíčku, ale neměla jsem zrovna žádný vhodný volný, tak jsem improvizovala s krabicí. Nebo klidně nějaká pěkná papírová taška, plátěný pytlík, miska... Nebo převázat a zavěsit na větvičky... :-)

      Vymazat
  5. Wow, to je krása! Jsi úžasná!!

    OdpovědětVymazat
  6. Jinak jestli nosíme něco do školky... Uvidím, jakej bude program o Vánocích, klidně napeču perníky nebo zajistím nějakou dekoraci, ale ono se vždycky je to vítáno tak, jak si můžeme myslet. Chtěla jsem třeba Emičky třídu vyfotit (samozřejmě zadarmo), třeba na zahradě v podzimním duchu, zástupkyně to ignorovala... V listopadu nastoupilo předražený focení se sněhulákem. Příště to navrhnu v Klubu rodičů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zamrzí no :-( A zrovna za tvoje fotky bych ve školce mileráda zaplatila. Jako jsem ráda, že máme památku, vlastně ty fotky nejsou vyloženě hrůza, ale žádná hitparáda, prostě obyčejné fotky. V podstatě by tak ty děti vyfotil každý druhý, že. Kdyby chodili do škol a školek fotografové tvého ražení, to bych si povyskočila! Škoda, jejich.

      Vymazat
    2. se omlouvám že Vám lezu do vlákna, ale já jsem koukala na MK, že pan fotograf objel snad celou republiku, taky jsem nechápala proč k nám do školky jede fotograf z druhého konce země, když blíž máme skvělé fotografy
      Barča

      Vymazat
    3. Asi nějaká smlouva s Ministerstvem, jinak nevím. Tak jako tak je to blbost. My letos fotky mít nebudeme, Eliášek byl nemocný :-( To mě taky mrzí. Kdyby to byl někdo z okolí, tak je možnost, že by dal dva termíny.

      Vymazat
  7. Taková akční maminka, to se jen tak nevidí:-) Já do školky opakovně nabízela ušití čehokoliv, co by potřebovali... Za celé 4 roky docházky mých dětí nevyužili, ale neustále žádali o sponzorské dary. Pro matku na mateřské každá koruna dobrá, zatímco ten čas na tvoření bych si ráda udělala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mě něco nadchne, tak jsem akční. Jinak taky nic moc :-) Mám poslední dny šílenou lenoru, to se mi snad ještě nestalo :-D
      No, to je taky škoda. Viz příspěvky výše.
      U nás naštěstí nic nežádají a cokoli jsme kdy přinesli, tak byli rádi a nikdy nás s tím nevyhodili. Tak máme asi štěstí. Je fakt, že paní ředitelka (a vůbec všichni) je skvělá.

      Vymazat
  8. Kateřina Švecová6. listopadu 2018 v 13:52

    dobrý den, na obálkách máte nádherná razítka, i v jiném článku jsem viděla, že máte ještě další, můůžu se zeptat, kde jste je zakoupili. děkuji,katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, omlouvám se, blog měl delší pauzu.
      Razítka jsou Aladine, mají buď svoje stránky, nebo je prodávají na spoustě eshopů :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)