čtvrtek 30. července 2015

Líné pražské odpoledne

V úterý jsem sbalila kluky a vyrazili jsme vlakem do Prahy, vyzvednout Muže v práci.

Spíš tedy vyzvedl on nás na nádraží.
Auto jsme zaparkovali na Újezdě a vydali se pěšky na první zastávku - do Angelata. Je to opravdu andělská zmrzlina. Těžko vyberete jeden kopeček. Měla jsem trochu hlad, takže i velké oči, dala jsem si kopečky tři (kokos, vanilka, gianduja) a měla jsem problém už s tím prvním :-)


Kluci si vybrali malinový sorbet. Kousek jsem od nich ochutnala. Nebe v hubě! A jde bez problémů vyprat z oblečení :-D

Z Angelata jsme se vydali přes most směrem k Národnímu divadlu. Vltavu křižovala šlapadla. Bylo nádherně.


Svezli jsme se výtahem na Střelecký ostrov, na hřiště.


Pak jsme pokračovali dál, kolem Národního divadla.


A přes rampu na Slovanský ostrov, na Žofín.


Vzadu je taky menší dětské hřiště. Je tam stín, klid a krásný výhled.




Rozvoj průmyslu vedl v 19. století v Evropě k mohutné výstavbě železnic. Také v habsburské monarchii, jejíž součástí byly i České země, začala stavba železničních drah. První lokomotivy, které brázdily naši zem, byly vyrobené v Anglii na počátku 40. let 19. století.
První parovůz vyrobený v Českých zemích byl poctěn hrdým názvem Český lev. Poprvé byla souprava tažená tímto parovozem předvedena před palácem Žofín v roce 1841 coby velká atrakce. Českého lva sestrojili v pražské Breitfeldově továrně. Souprava byla úspěšně předváděna v květnu téhož roku, kdy jezdila po krátké kruhové trati na Slovanském ostrově. Teprve o čtyři roky později, dne 20. srpna 1845, byl zahájen provoz na olomoucko-pražské dráze, spojující Prahu a Vídeň. Český lev tak byl průkopníkem parní železnice a ve výrobě parních strojů v Českých zemích.
Dětský vláček pro 12 dětí je funkčním modelem původní soupravy tažené parovozem. Český lvíček je jediným modelem svého druhu na světě, reprezentující původní soupravu. Jedná se o zakázkovou ruční práci, kombinující současné i tradiční technologie výroby a zpracování železa a dřeva.
Výrobu Českého lvíčka uhradila Městská část Praha 1. Náklady na stavbu modelu, kolejiště i technického zázemí dosáhly částku 1 300 000 korun.

Technická data:
Váha lokomotivy - 300 kg
Váha vagonu - 160 kg
Délka tratě - 53 metrů
Počet pražců - 128
Použité materiály - kov a dubové dřevo
Provozní rychlost - 3 km/h
Maximální rychlost - až 60 km/h
Délka stavby - 80 dní

Kluci byli nadšení! Na každou jízdu dostali jízdenku a tu jim paní výpravčí štípla kleštičkama.
Co jízda, to tři okruhy.


Jezdili dlouho :-)


Ale u vláčku jsou pro rodiče lavičky, možnost dát si zmrzlinu nebo kafe. Znavené maminky toho houfně využívaly :-) My s Mužem jsme se jenom kochali a užívali si ticha a klidu. Na dlouhé minuty osvobozeni od dětí :-)


Po jízdě klukům vyhládlo, tak jsme se zastavili u kamaráda v Pastaři. Bylo to milé jako vždycky. Kluci výtvarničili, byli hodní, dali si domácí mošt a objednali si těstoviny se sýrem a bazalkou.


My jsme si dali cannelloni plněné čerstvou ricottou a špenátem s omáčkou s datterino rajčaty a baby cuketou, steak z mečouna s hráškovým pyré, pečenou baby karotkou a omáčkou z vína Marsala. Výborné!


Doma, večer, když už kluci odpadli, následoval tradičně relax v podobě dobrého vína. Tentokrát rosé champagne. Sklenička není upatlaná, jenom jsem si ji dala nachladit do mrazáku :-)
A Protektor.


Díky za tyhle dny a večery.
A příště vyrazíme na šlapadla :-)

4 komentáře:

  1. ta zmrzlina je supr, jen škoda, že mě jí draci nenechali vychutnat :)))) (synkovic)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si dejte repete, ne? :-) To za to stojí!
      PS: Já jsem si ji taky absolutně nevychutnala, chtěli jsme si sednout, ale po minutě jsme se zvedli a já jsem ji do sebe soukala za chůze.

      Vymazat
  2. Je diky za tip na vlacek, tohle jsou momentalne nase oblibena mista, naplavka, labute, angelato, hriste na vytoni, strelecak... skoda jen ze zavreli pruchod zeleznicnim mostem :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky jsme se tam s klukama chystali :-(
      Tak třeba se za hezkého počasí sejdeme u vláčku ;-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)