čtvrtek 30. července 2015

Líné pražské odpoledne

V úterý jsem sbalila kluky a vyrazili jsme vlakem do Prahy, vyzvednout Muže v práci.

Spíš tedy vyzvedl on nás na nádraží.
Auto jsme zaparkovali na Újezdě a vydali se pěšky na první zastávku - do Angelata. Je to opravdu andělská zmrzlina. Těžko vyberete jeden kopeček. Měla jsem trochu hlad, takže i velké oči, dala jsem si kopečky tři (kokos, vanilka, gianduja) a měla jsem problém už s tím prvním :-)


Kluci si vybrali malinový sorbet. Kousek jsem od nich ochutnala. Nebe v hubě! A jde bez problémů vyprat z oblečení :-D


Z Angelata jsme se vydali přes most směrem k Národnímu divadlu. Vltavu křižovala šlapadla. Bylo nádherně.


Svezli jsme se výtahem na Střelecký ostrov, na hřiště.


Pak jsme pokračovali dál, kolem Národního divadla.


A přes rampu na Slovanský ostrov, na Žofín.


Vzadu je taky menší dětské hřiště. Je tam stín, klid a krásný výhled.




Rozvoj průmyslu vedl v 19. století v Evropě k mohutné výstavbě železnic. Také v habsburské monarchii, jejíž součástí byly i České země, začala stavba železničních drah. První lokomotivy, které brázdily naši zem, byly vyrobené v Anglii na počátku 40. let 19. století.
První parovůz vyrobený v Českých zemích byl poctěn hrdým názvem Český lev. Poprvé byla souprava tažená tímto parovozem předvedena před palácem Žofín v roce 1841 coby velká atrakce. Českého lva sestrojili v pražské Breitfeldově továrně. Souprava byla úspěšně předváděna v květnu téhož roku, kdy jezdila po krátké kruhové trati na Slovanském ostrově. Teprve o čtyři roky později, dne 20. srpna 1845, byl zahájen provoz na olomoucko-pražské dráze, spojující Prahu a Vídeň. Český lev tak byl průkopníkem parní železnice a ve výrobě parních strojů v Českých zemích.
Dětský vláček pro 12 dětí je funkčním modelem původní soupravy tažené parovozem. Český lvíček je jediným modelem svého druhu na světě, reprezentující původní soupravu. Jedná se o zakázkovou ruční práci, kombinující současné i tradiční technologie výroby a zpracování železa a dřeva.
Výrobu Českého lvíčka uhradila Městská část Praha 1. Náklady na stavbu modelu, kolejiště i technického zázemí dosáhly částku 1 300 000 korun.

Technická data:
Váha lokomotivy - 300 kg
Váha vagonu - 160 kg
Délka tratě - 53 metrů
Počet pražců - 128
Použité materiály - kov a dubové dřevo
Provozní rychlost - 3 km/h
Maximální rychlost - až 60 km/h
Délka stavby - 80 dní

Kluci byli nadšení! Na každou jízdu dostali jízdenku a tu jim paní výpravčí štípla kleštičkama.


Co jízda, to tři okruhy.


Jezdili dlouho :-)


Ale u vláčku jsou pro rodiče lavičky, možnost dát si zmrzlinu nebo kafe. Znavené maminky toho houfně využívaly :-) My s Mužem jsme se jenom kochali a užívali si ticha a klidu. Na dlouhé minuty osvobozeni od dětí :-)


Po jízdě klukům vyhládlo, tak jsme se zastavili u kamaráda v Pastaři. Bylo to milé jako vždycky. Kluci výtvarničili, byli hodní, dali si domácí mošt a objednali si těstoviny se sýrem a bazalkou.


My jsme si dali cannelloni plněné čerstvou ricottou a špenátem s omáčkou s datterino rajčaty a baby cuketou, steak z mečouna s hráškovým pyré, pečenou baby karotkou a omáčkou z vína Marsala. Výborné!


Doma, večer, když už kluci odpadli, následoval tradičně relax v podobě dobrého vína. Tentokrát rosé champagne. Sklenička není upatlaná, jenom jsem si ji dala nachladit do mrazáku :-)
A Protektor.


Díky za tyhle dny a večery.
A příště vyrazíme na šlapadla :-)

2 komentáře:

  1. ta zmrzlina je supr, jen škoda, že mě jí draci nenechali vychutnat :)))) (synkovic)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si dejte repete, ne? :-) To za to stojí!
      PS: Já jsem si ji taky absolutně nevychutnala, chtěli jsme si sednout, ale po minutě jsme se zvedli a já jsem ji do sebe soukala za chůze.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)