sobota 11. července 2015

Slunečnicový s Meltou

Jako se pro chleba pečený od oka vžil název odokáč, pro chleba, který se vždy povede, pečený podle receptu pana Kubíka, se vžil název Kubík. Tohle je ale jiný Kubík - tmavý. A moc dobrý.


Pekla jsem ho dle receptu ze stránek Dobře zadělaná kuchyň. Množství ingrediencí jsem v podstatě dodržela, jen jsem si upravila ty časy a zpracování. Původní recept se mi zdál takový roztahaný a zdlouhavý.



Kvásek:
150 g žitné chlebové mouky
150 g vody
lžíce starého kvásku
Těsto:
160 g žitné chlebové mouky
440 g pšeničné chlebové mouky
1 lžíce Melty
2 lžíce medu
2 lžíce slunečnicových semínek
2 lžičky soli

Kvásek jsem si zadělala ráno a nechala do večera rozkvasit.
Večer jsem lžíci Melty zalila 340 mililitry vařící vody, nechala jsem zchladnout a potom jsem přidala 2 lžíce medu.
Ve velké míse jsem smíchala kvásek, zalitou Meltu, žitnou i pšeničnou mouku, semínka a sůl. Těsto jsem dala přes noc kynout do lednice.

Druhý den ráno/dopoledne jsem chleba stočila do ošatky a nechala hodinu kynout při pokojové teplotě. Poté jsem ho klasicky upekla.
Podrobný postup najdete tady.

Chléb nechte po upečení opravdu pořádně vychladnout, jinak se vám při krájení srazí.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)