čtvrtek 11. června 2015

Esíčka

Na světě jsou jen dva druhy lidí - jedni mají rádi ta skořicová, druzí ta čokoládová. Nebo?


Bez dlouhých okolků - na asi 25 kousků jedné nebo druhé varianty si připravte (pro obě verze samozřejmě dávku zdvojnásobte):
90-100 g másla (dle mouky)
40 g cukru
10 g vanilkového cukru (dělám si domácí, udělejte si ho taky, nebo použijte jen mletou vanilku)
100 g hladké mouky
35 g škrobu
necelá lžička vinného kamene
1 lžička skořice / 1 lžíce kakaa

Máslo s cukrem a vanilkou (vanilkovým cukrem) dobře smíchejte. Přidejte skořici nebo kakao a pořádně promíchejte. Potom přidejte mouku, škrob, vinný kámen a zpracujte ve vláčné nelepivé těsto.



Těsto si rozdělte na kousky po 10 gramech (dobrá, můžete i od oka, je to velikost zhruba křepelčího vajíčka, ale pro puntíčkáře jako já - vytáhněte váhu!), z nich vytvarujte kuličky.



Z kuliček uválejte hada, stočte do tvaru písmene S, dejte na plech a něčím plochým (použila jsem plochou stranu paličky na maso) lehce přimáčkněte.



Troubu si předehřejte na 180°C a esíčka pečte asi 15 minut. Nechte jim prostor, trochu se rozlezou.
Pokud se vám to podaří, nechte je do druhého dne uležet, v nějaké uzavíratelné krabičce.





To tvarování esíček je samozřejmě trochu časově náročnější, takže když jsem podruhé zase držela v ruce paličku na maso, z kuliček jsem už žádného hada nerozválela, ale tou paličkou (hrotovou částí) jsem je lehce rozmáčkla na placky se vzorkem.
Taková palička na maso je super věc! Potom taky takové to kulaté kovové vykrajovadlo na francouzské brambory, vidličky, tvrdé kartáčky na zeleninu, rýhaté hrnečky, slámové podložky, lněné látky... všechny tyhle věci se strukturou výborně využijete na sušenky a i jiné tvoření.





13 komentářů:

  1. Ach! Ty mi snad čteš myšlenky!! ...domácí Oreo, domácí Koka... na ty jsou recepty všude... ale na Esíčka? Nikde! Až do teď! ;o) Díky!
    Pa, Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ráda, že jsem ti kápla do noty, a snad vám přijdou i k chuti :-) Dej pak vědět ;-)

      Vymazat
  2. Přesně, jak píše Lucka.. Domácí Oreo i Koka už máme za sebou, ale Esíčka! Všechny palce hore! :-D Já jdu právě na bublaninu, ale pak je určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, snad budou chutnat :-)
      Bublaninu už jsem pekla letos třetí a k tomu další dobroty z třešní, dám sem za pár dní příspěvek. Ať žijou třešně! :-)

      Vymazat
  3. Nádhera. A paličkou ozdobené jsou daleko hezčí a ještě jednodušší ... zkrátka pravidlo o jednoduchosti stále platí!
    V létě určitě vyzkouším.
    Děkuji, Karolínko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ty "paličkové" zmizely hned, esíčka šly na odbyt pomaleji. Podezírám strávníky (ty starší) z toho, že jim esíčka nikdy až tolik nechutnaly, že měli jiné favority, a tak se na ně až tak nevrhají. Ty "paličkové" jim asi spíš připomínají zase Clubky (máslovky) a ty měl rád snad každý.
      Na ty se chystám zase někdy příště, to byly moje oblíbené.

      Mějte se na kopečku :-)

      Vymazat
    2. Aha, tak já to mám opačně, Clubky moc nemusím, ale esíčka (skořicová!) mám moc ráda a na ta domácí se chystám už pěkně dlouho.

      Vymazat
  4. Krása :) vyzkouším paličkovou verzi, mám doma ječnou mouku, tak snad to s ní půjde :)

    OdpovědětVymazat
  5. tohle kdybych upekla, tak z toho bude Jasper nesvuj a bude se dozadovat zbytku abecedy :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jdou z toho všechna písmena abecedy :-D :-D A nebo jen ty placky ;-)

      Vymazat
  6. Jsem ráda, že nejsem sama, kdo vytahuje vahu :-) recept zkusím.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)