neděle 3. května 2015

Mandlové tartaletky s rebarborou a šeříkovým sorbetem

První květnový víkend si žádá něco speciálního.


Dnes byla neděle jako malovaná. Počasí se na nás sice trochu mračilo, takže jsme se raději drželi jen na zahradě a nepouštěli se na žádnou velkou procházku, a taky Muž byl ráno v práci, ale o to víc jsme si to s klukama užili.
Ráno jsme si trochu přispali, dali jsme si dobrou snídani, pak jsme vyskočili z pyžam, něco poklidili a zatímco jsem vařila oběd, kluci přes celý byt natáhli koleje a z Dupla postavili mateřskou školku, kde děti zpívaly a tancovaly Myšičko, myš :-)
K obědu byly vepřové výpečky se špenátem a bramborovým knedlíkem (pro mě s omeletkou). Břicho jsem měla nacpané až do odpoledne.


Ne tak kluci. Ti se hned po obědě dožadovali jablíček a rozinek. A ani to jim nestačilo. Naštěstí jsem byla připravená.

Na mandlové tartaletky budete potřebovat:
na těsto:
180 g másla
100 g cukru
200 g mouky
60 g mletých mandlí
2 lžičky prášku do pečiva
70 ml mléka (použila jsem mandlové, ale dala jsem ho víc, těsto bylo hodně husté, až suché)
100 g pohankové mouky
300 g rebarbory
30 g mandlových plátků

na sorbet:
100 g cukru
150 ml vody
2-3 lžíce citronové šťávy
vanilkový cukr
15 květů šeříku (ale můžete použít třeba i šípkové nebo bezové)
300 ml plnotučného jogurtu
100 ml šlehačky


Nejprve si připravte sorbet. Cukr, vanilkový cukr a citronovou šťávu rozmíchejte ve vodě a 5 minut povařte. Přisypte květy a nechte zakryté pokličkou minimálně 2 hodiny, nejlépe přes noc.
Následně sirup přeceďte a prošlehejte s jogurtem a smetanou. Nalijte do dostatečně velké nádoby, ideálně s víkem, a dejte mrazit. Já jsem třikrát po 30 minutách opatrně promíchávala.

Máslo s cukrem vyšlehejte do pěny, přidejte obě mouky, mandle, prášek do pečiva a mléko a pořádně promíchejte.
Rebarboru oloupejte a nakrájejte na asi 5centimetrové špalíčky. Těsto rozdělte do formiček, kousky rebarbory do těsta lehce zatlačte a posypejte plátky mandlí. Pečte asi 25 minut na 180°C.

Dortíky samy o sobě nejsou vůbec přeslazené, se sorbetem jsou tak akorát, přesně dle naší chutí.

Recept je z aktuálního active beauty.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)