úterý 12. května 2015

Kokosová buchta s pařížskou šlehačkou

Koupila jsem si kokosový cukr, aniž bych pořádně tušila, co s ním, na co ho použiji.


Naštěstí synchronicita funguje dokonale, a tak mi asi o dva dny později volala kamarádka a kromě jiného mi vylíčila, jaký skvělý recept na ještě skvělejší buchtu dostala. A je tam kokos! :-D


Takže tedy pište si:
Na buchtu:
1 hrnek hladké mouky
1 hrnek polohrubé mouky
3/4 hrnku cukru
1 hrnek mléka (použila jsem kokosové)
0,5 hrnku oleje (použila jsem kokosový)
0,5 hrnku strouhaného kokosu
1 lžíci vinného kamene
2 vejce
Na posyp:
1 hrnek kokosu
0,5 hrnku kokosového cukru
Na polití:
1 smetana ke šlehání

máslo na vymazání a kokos na vysypání plechu

Na pařížskou šlehačku
100 g čokolády
1 kelímek smetany ke šlehání


Vajíčka vyšlehejte s cukrem do pěny. Přidejte hladkou i polohrubou mouku, vinný kámen, mléko, olej a kokos a ušlehejte řidší těsto.
Kokos promíchejte s kokosovým cukrem.

Plech vymažte máslem a vysypejte kokosem. Troubu si předehřejte na 160°C.


Těsto nalijte na plech a posypejte rovnoměrně kokosem smíchaným s cukrem. Pečte asi 20 minut.
Upečenou buchtu ihned polijte smetanou a nechte vychladnout.

Na pařížskou šlehačku si připravíme vodní lázeň, do misky nalijeme smetanu a nalámeme čokoládu. Za stálého míchání ji necháme rozpustit. Odstavíme a necháme vychladnout.
Pak ji přikryjeme alobalem a v lednici necháme odležet přes noc.
Druhý den vyšlehejte jako klasickou smetanu.

Buchtu nakrájejte na kostičky a každou ozdobte smetanou.


Buchta je krásně vláčná a měkká a kdo má rád kokos, přijde si stopro na své :-) Dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)