pátek 8. května 2015

Porculán a keramika

Dostala jsem od kamarádů darem nádhernou sadu.

Delta, Karlovarský porcelán Czechoslovakia
Není sice kompletní, ale káva je z něj požitkem.

Delta, Karlovarský porcelán Czechoslovakia

Delta, Karlovarský porcelán Czechoslovakia

A to mě přimělo udělat si malou revizi porcelánu a keramiky, který doma máme (anebo t.č. na půdě).

Kdysi jsme si koupili nějaké jídelní a kávové sady v IKEA. Kompletní nevydržely dlouho, rychle popraskala glazura, o zbytek se postaraly později děti.

IKEA, Tesco, Marks & Spencer

Moc ráda bych si koupila sadu z české porcelánky, ale zatím jsem nenarazila na žádnou, která by se mi opravdu líbila. Chtěla bych čistě bílou, nehranatou, vůbec nebo jen decentně reliéfně zdobenou.
Moderní ale vkusnou.

Z IKEA máme ještě pár solitérů, jako třeba džbán a mísu na koláč. Používám je často a třeba ten džbán mám už opravdu dlouho a na rozdíl od talířů stále drží.

IKEA a svícny z Tchibo

Pak mám dvě oblíbené ale také bohužel nekompletní jídelní sady.
S červeným proužkem, Thun. Obsahuje pár mělkých a pár hlubokých talířů, ale taky tři mísy - velkou oválnou, velkou kulatou a menší hranatou. Talíře a mísy se prodávaly samostatně na Aukru a byla jsem hodně šťastná, když se mi je podařilo vydražit oboje :-)

Thun

Druhá je taková babičkovská, s drobnými kvítky. A je to vlastně splácanina více sad s různými vzory, které se mi ale k sobě líbily - kávová sada (od mé babičky), čajová sada, talíře (s kytičkami, s puntíky a jeden samostatný, hodně zdobený) - z Aukra.
Vše je z českých porcelánek, hodně staré. Momentálně odloženo na půdě. Je to z mého chalupářského období, ale jeho čas zase přijde :-)


A kdysi jsem k tomu dostala od kamarádky omáčník.
Bez značení. Používám ho i na dekorace.


Poslední věcí z Aukra je moje Villeroy & Boch konvička. Je z Mettlachu ze sady Fasan. Celé sady se dají ještě běžně sehnat, kdyby někoho zaujala. Mně se líbí jen ta samostatná konvice.

Villeroy & Boch Fasan

A teď už moje oblíbené neaukro kousky.
Na prvním místě je Radka Linhartová. Její cukřenka je asi můj nejoblíbenější kousek porcelánu, co mám. Je nádherná! A když mi od ní Muž před časem urazil ouško, obrečela jsem to :-D Pak jsem uprosila kamarádku, která jela na Hrnčířské trhy (protože jinde se moc věci Radky Linhartové koupit nedají a já jsem se na trhy nedostala), aby mi tam koupila novou. Jenže neměli stejnou. Tak mi vzala aspoň kontakt. A než já jsem se dostala k tomu, abych jí napsala, Muž mi ouško slepil. Je to sice vidět, ale to mi vůbec nevadí, je to prostě moje cukřenka :-)

Radka Linhartová
Ještě dva hrnečky od Radky mám.

Radka Linhartová
Radka Linhartová

Protože jsme kávičkáři, tak aby těch hrnečků na espresso nebylo málo, další naše oblíbené jsou tyto Maxwell & Williams. Jsou k nim i podšálky, ale to my zase moc nepoužíváme. Spíš na koláček nebo sušenku :-)

Maxwell & Williams
Jako "protislužbu" jsem od kamarádky dostala i tyhle dva hrnky Ecology. Jsou super velké, na čaj jako dělané. Přesně objem pro mne.

Ecology
A na závěr - mé milované Ema Mamisu. Mám zatím jen dvě misky, kupovala jsem je na trzích loni a byly poslední (bílé, středně velké). Ráda bych rozšířila arzenál, ale ačkoli se mi ty jejich pastelové barvičky neskutečně líbí, domů to moc nechci. Anebo mám problém si vybrat a vybírám, až mi to někdo vyfoukne.

Ema Mamisu

A jaké oblíbené kousky máte vy? Doporučíte něco dalšího?

Hezký sváteční den :-)

8 komentářů:

  1. Moc krásné kousky :-) Mně se moc líbí porcelán od Dity Pecháčkové, ten bílý s platinou, nebo i ten vyšívaný. Zatím máme děti maličké, ale moc bych si chtěla nějakou takovou sadu pořídit na takovéto sváteční stolování, nebo až k nám budou jezdit holky na nedělní a sváteční obědy tak, jako my teď jezdíme k našim...rodina pohromadě, svátečně prostřeno a nějaké dobré jídlo...to mi stačí ke štěstí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásně napsané! :-) Ke štěstí stačí opravdu málo :-)
      Ta Dita - moc jsem ho chtěla. Pak měla ten pořad v televizi, čímž u mě ztratila sympatie. Tak ani nevím, že má s platinou. Asi se budu muset podívat :-)

      Vymazat
  2. Mily namet 😉
    Ja jsem si vybrala BY-inspire, jde o ceskou rodinnou znacku, mame kolekci Grass, cajovy i kavovy servis,servirovaci tacy, misky,mlekovku,cukrenku... Od tety jsem jako vanocni darek dostala maslenku z Ceskeho porcelanu z Dubi a je uzasna. Radost s temi vecmi zit😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za tip, tuhle značku jsem neznala a jedna kolekce mě zaujala :-)

      Vymazat
  3. Ach, to je krásy najednou!! :-) Já úplně nejvíc zbožňuju tu Tvoji cukřenku! U nás se cukr moc nevyužívá, ale kvůli téhle cukřence bych ho snad i zavedla :-D Na Hrnčířských jarních trzích jsme byli, ty na podzim mě tak nadchli, že jsme tam teď vláčela i muže :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cukřenku si hýčkám, je to i můj oblíbený kousek. Nejoblíbenější.

      A co jste si koupili? :-)

      Vidíš, tak vy si jezdíte do Berouna a na Karlštejn, to jsou všechno sousedi. Příště dej vědět ;-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)