úterý 6. října 2015

Základní vanilkový cheesecake

Cheesecake stejně jako Pavlova v naší domácnosti již dávno zakotvil a spadá do kategorie svátečnějších zákusků.


I když tento základní si klidně upečeme i ve všední den :-) Recept je ze stránek Chez Lucie. Dříve jsem dělávala korpus z máslových sušenek, ale přišlo mi to trochu ujeté - proč do něčeho tak dobrého dávat hotové koupené sušenky. Od té doby už si korpus peču sama a tento se mi osvědčil. I krém je nejkrémovější. A dá se perfektně obměňovat.


Na korpus:
200 g polohrubé mouky
125 g másla 
30 g cukru
1 vejce
Na krém:
600 g Philadelphia sýra
120 g cukru krupice
4 vejce
60 ml zakysané smetany
mletá vanilka

Ze všech přísad na korpus zpracujeme těsto. Dno dortové formy si vyložíme pečícím papírem. Těsto do formy natlačíme - na dno i do boků, aby nám vznikl okraj. A dáme chladit alespoň na půl hodiny do lednice.
Na dno trouby dáme pekáč s vodou a troubu předehřejeme na 140°C.
Philadelphii smícháme opatrně s cukrem, jemně promícháme. Po jednom přidáváme vejce, potom smetanu a vanilku. Krém nalijeme na korpus a pečeme asi hodinu. 




S bílou čokoládou a ostružinami

Čokoládový

Limetkový


4 komentáře:

  1. To vypadá úžasně! :-)) Můžu poprosit o recept na ten čokoládový? Zkusím ho upéct manželovi k narozeninám. :-)
    PS: Houstičky "obláčky" jsou ty nejlepší houstičky, jaké jsem kdy jedla.. a od té doby, co jsem je tady objevila, je peču pravidelně. :-)) Moc děkuji! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pekla jsem ho kdysi podle tohoto receptu http://www.apetitonline.cz/recepty/6015-cokoladovy-cheesecake.html, dnes bych už základ upekla dle receptu na ten vanilkový a přidala bych kakao.
      A ten kukuřičný škrob jsem do krému určitě nedávala, doma ho nemívám.

      Děkuji za obláčky, jsem ráda, že chutnají :-)

      Vymazat
  2. U nás je cheescake od června "top" a musím ho péct každý týden... :D dělám z lučiny a tvarohu... hned o víkendu vyzkouším i Váš recept... vypadá to mooooc dobře... krásné podzimní dny! A děkuji za nádherné knižní tipy!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušejte :-)
      Nic proti Lučině a tvarohu, taky z toho peču, ale ten Philadelphia (nebo případně i jiný krémový sýr) tomu dodá úplně jinou konzistenci, určitě vám bude chutnat :-)

      I Vám krásné podzimní dny, třeba s knížkou :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)