pátek 5. února 2016

Petr Horáček

Papuchalk Petr, Husa Líza, Nový domek pro myšku, Husa Líza a vánoční hvězda


S Petrem Horáčkem jsme se poprvé setkali na dovolené na jižní Moravě. Byli jsme u Galů. V jejich krásném Vinařském domě mají na chodbě malou knihovničku, kde kromě knih o víně najdete také krásné dětské knížky. A myslím opravdu krásné. Žádný brak. Paní majitelka má evidentně vkus, což je ostatně patrné nejen u výběru knížek.
Papuchalk nám padl hned do oka, četli jsme si ho tam celý pobyt.

Po návratu jsem hned zamířila do knihkupectví, kde ale Papuchalka neměli. Měli jen Husu Lízu, čímž jsem zjistila, že pan Horáček má knížek více :-)
Takže Husa Líza byla naše první vlastní Horáčkova knížka. Je to na ní už znát, jednu dobu jsme ji četli opravdu každý den, večer před spaním a někdy i během dne. Eliášek ji po pár přečteních uměl nazpaměť a často ji Alánkovi "četl". 

Letos na podzim jsem klukům koupila Nový domek pro myšku, více jsem ho představila už tady, je tam i krátké povídání o panu Horáčkovi.

Poslední knížka, která u nás v češtině vyšla a kterou kluci dostali letos k Vánocům, je Husa Líza a vánoční hvězda.

Všechny tyto čtyři knížky jsou u nás na špici oblíbenosti. Asi pro svou jednoduchost, ale právě v ní je to kouzlo. Připočtěte nádherné ilustrace a dostanete perfektní dětskou knížku. 

Snad jen škoda, že Portál zatím žádnou další knížku od pana Horáčka vydat nechystá.

Papuchalk Petr

















Husa Líza



















Nový domek pro myšku


Husa Líza a vánoční hvězda













9 komentářů:

  1. Krasne!! Dekuji.. tak obe husi knizky musime mit:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad seženete. Sháněla jsem pro kamarádku Nový domek pro myšku a zjistila jsem, že na ty knížky byla nějaká akce, byly za Kč 99,- a jsou už celkem všude rozebrané.

      Vymazat
  2. Moc děkuji za podzimní recenzi, najezilo se a nyní jsme se k ni s holkama dostaly a je to pecka.strihala jsem podle Vasi inspirace(škoda, že není leporelo) a dodala plyšovou myšku z ikea.dnes cena 5x.tesim se na další tituly.dekuji! Maruška

    OdpovědětVymazat
  3. Moc dekuji, mame doma Novy domek pro myšku jako jednu z nejoblibenejsich knizek a ted koukam, ze i ty ostatní musíme poridit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si asi pospěšte, viz moje odpověď u prvního komentáře :-)

      Vymazat
  4. Máme doma Papuchalka Petra a Nový domek pro myšku. Jaké bylo moje překvapení, když jsem v synové školce (v irském Dublinu) objevila další z knížek od pana Horáčka. Samozřejmě v angličtině. Paní učitelka mi ji po mém nadšeném komentáři půjčila domů. O Vánocich jsme pak do školičky jako dárek pořídili právě Papuchalka a paní učitelky byly nadšené. V angličtině těch knížek vyšlo o něco víc, tak máme tuto nově založenou tradici čím udržovat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vyšlo jich v originále opravdu dost, tuším 25, a jsou moc krásné všechny. Tady to moc vydávat nechtějí, že prý to vyjde draho :-(

      Vymazat
  5. Hrozně by mě zajímalo, jak takovéto ilustrace vidí děti. Mně jakožto dospělé se samozřejmě líbí, ale u dětí si tím nejsem tak jistá :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :-)