středa 17. února 2016

Mezinárodní den darování knihy

V neděli 14. února se konal již popáté Mezinárodní den darování knihy - více o akci zde.


K neděli patří u nás dobré jídlo, takže jsme hodovali od rána.


Citronová babeta
250 g polohrubé mouky
160 g cukru
4 vejce
100 ml oleje
kůra z 1 a šťáva ze 2 citronů
vanilka
prášek do pečiva

Z bílků vyšlehat pevný lesklý sníh. Žloutky vyšlehat s cukrem do pěny, přidat olej (použila jsem z lískových ořechů) a citronovou šťávu a kůru. Mouku smíchat s práškem do pečiva a zamíchat ji do žloutkové směsi. Pak opatrně jemně vmíchat bílky.
Nalít do formy a péct asi 30 minut v troubě vyhřáté na 170°C.


Candát s rýží a zeleninou pečenou v papilotě.


Mléčná rýže - zbytky od oběda :-) S vanilkou a kokosovým cukrem.


Na tuto neděli připadla také tzv. Liščí nebo pučálná neděle.
Uvařili jsme si kaši - recept v odkazu. Komu by se zdála moc "hrášková", může přidat opečenou cibulku.

A konečně se dostáváme k těm knížkám. Nejprve si ale dovoluji upozornit na Čtenářskou výzvu, zapojte se :-) Já už jsem tak učinila.

Kluci dostali další dvě nádherné knížky.

Až po uši v mechu
Filip Pošivač
Iva K. Jestřábová
Bára Valecká
nakladatelství Kant

Loutkovou pohádku namluvenou Aničkou Polívkovou už jsme viděli a koukáme na ni opakovaně často, moc se nám zalíbila. Jakmile jsem zjistila, že vyšla i kniha, hned jsem ji objednala. Děj je od pohádky, která se dá vidět na internetu, odlišný. Současně běží pohádka i v kinech, netuším, zda i tam se děj liší, případně zda je podle knížky.
Ale knížka je milená. Vtipná, nádherně ilustrovaná, napínavá, originální. Dostanete chuť hned vyrazit do lesa, postavit pár mechových domečků a načichat se vůně vlhkého listí a jehličí.




















Malý modrý a malý žlutý
Leo Lionni
nakladatelství Dokořán

Milovníkům Tulleta se bude zdát hodně povědomá. Trochu kopie, ne? Jenže opak je pravdou. Kniha Malý modrý a malý žlutý vyšla už v roce 1959, tedy v době, kdy byl Tulletovi jeden rok. Je hodně podobná, a přeci trochu jiná. A vznikla prý ve vlaku! A nakladatelství Dokořán na ni upozornil pan Cílek. Taková knížka prostě v naší knihovničce nesmí chybět :-)




















4 komentáře:

  1. ta knižní výzva mne zaujala, jen počítají se i dětské knihy ? :)
    já dětem předčítám před spaním, tak to bych zvládla s nimi nakombinovat, ale pokud lze zapisovat jen knihy pro dospělé to nedám-nestihnu.
    Barča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, já jsem to pochopila tak, že se jedná o knihy pro dospělé. Samozřejmě že třeba i knížky typu Harry Potter, Nekonečný příběh apod., prostě ne vyloženě knížky pro malé děti o pár stránkách.
      Koneckonců - o nic přece nejde, je to jen výzva, nemusíš ji splnit na 100%, stačí, když si budeš moct říct, že jsi udělala maximum.
      Anebo si to pojmi po svém a sestav to jen z dětských knížek, bude to originální :-)

      Vymazat
    2. tak já se přihlásím a zkusím to :-D jednu dospěláckou mám už skoro přečtenou, dvě rozečtený, tak třeba se hecnu a ten čas na čtení knih i pro sebe opravdu najdu :-D
      Barča

      Vymazat
    3. Chápu, ten čas je asi největší nepřítel.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)