pondělí 4. ledna 2016

Patnácté okýnko

Vybarvěte si vánoční omalovánky a uvařte punč.

Tento úkol byl až skoro do posledního dne otevřený. Loni jsem si omalovánky našla na netu a vytiskla. Letos jsem na to nejdřív zapomněla, pak se mi nechtělo vybírat a pak se mi nic nelíbilo. A jak už to tak bývá, našly si k nám cestu samy - na FB je sdílely holky z Mámami.cz. Hned jsem je objednala! Přišly obratem a s milým dárkem. Děkuju!




Udělali jsme si oběd, odpoledne bylo poklidné, rodinné.



Navečer jsme si uvařili punč. Je to varianta pro děti.
4 sáčky ovocného čaje (náš favorit je Sonnentor, letos Adventní ovocný)
1 biopomeranč i s kůrou
1 jablko
500 ml ovocné šťávy (hroznová šťáva, brusinkový, rybízový džus nebo jablečný mošt - my jsme letos z nouze použili pomerančový džus)
1 lžíce rozinek
5 hřebíčků, 1 celá skořice, 2 badyány (letos jsme přidali i trochu vanilky)
2 lžíce třtinového cukru
med a citronová šťáva

Ovoce nakrájejte na menší kousky, jablko neloupejte.
V hrnci přiveďte k varu džus, pak přidejte sáčky s čajem a přilijte 2 l vroucí vody. Punč udržujte horký, ale dále už ho nevařte.
Přidejte ovoce, rozinky, koření a cukr a pár minut prohřejte, dokud ovoce trochu nezměkne.
Nechte trochu vychladnout, vyndejte koření a dochuťte medem a citronovou šťávou. 


Kluci si u adventního kalendáře našli omalovánky, šli vybarvovat, taky podepisovali přáníčka, a já jsem pekla madlenky.




Madlenky:
85 g másla rozpuštěného a zchladlého
160 g hladké mouky
1 lžička kypřícího prášku
2 vejce
85 g jemného krupicového cukru
špetka soli
vanilka
kůra z citronu nebo pomeranče

Mouku smíchejte s kypřícím práškem. Vejce, cukr a sůl šlehejte 5 minut do pěny. Přidejte vanilku a citronovou kůru. Postupně zapracujte mouku a máslo a nechte odležet. Těsto je opravdu řídké, nelekněte se.
Formičky si vytřete máslem, naplňte je asi do 3/4 těstem, klepněte s nimi, aby se odstranily případné bublinky. Pečte 12-15 minut na 190°C.
Před podáváním je pocukrujte.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)