pondělí 31. srpna 2015

Linecký koláč s tvarohem a malinami

Neustále něco peču a kuchtím. Ale posledních pár receptů si syslím, neb jsou ze švestek a meruněk. Chci je dát do jednoho článku, jako to bylo s třešněmi.
O tento jsem se ale musela podělit hned. Hlavně proto, že není ani ze švestek, ani z meruněk :-D


Dopoledne jsem šla zalít zahradu. Na zlatobýlu byly hotové hody!


A konečně už začaly dozrávat maliny. Máme nějakou pozdní odrůdu, ve velkém začíná plodit až teď.



Tak jsem neodolala a pár jich otrhala.


Na koláč budete potřebovat:
na těsto:
150 g másla
80 g cukru
mletá vanilka
1 vejce
220 g hladké mouky
1 lžíce vinného kamene
na tvarohovou náplň:
250 g tvarohu
1 žloutek
cukr dle chuti
mletá vanilka
případně citronová kůra
dále:
zavařenina
maliny na ozdobu

Máslo nechte změknout s smíchejte ho s cukrem, vanilkou a vejcem. Pak přidejte mouku s vinným kamenem a vytvořte hladké těsto. Nechte ho v lednici odležet alespoň hodinu.
Kruhovou formu na koláč vymažte máslem a vysypejte hrubou moukou. 3/4 těsta do formy natlačte a vytvořte i okraje.
Tvaroh smíchejte se žloutkem, cukrem a vanilkou.
Těsto potřete zavařeninou, na ni rozetřete tvaroh.
Ze zbylého těsta vyválejte hady a spirálovitě je položte na tvarohovou vrstvu. Do vzniklých mezer dejte maliny.
Pečte na 180°C asi 20 minut.





Dobrou chuť :-)

9 komentářů:

  1. Maliny u nás plodí normálně 2x, v červnu a pak v půli září, ale letos to na druhou úrodu nevypadá, sucho udělalo svoje,.
    Tvůj koláč je určitě mooooc dobrý, děláš mi po ránu chutě :-)
    Pavel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás teda asi nakonec úroda bude, ačkoli jsem u tebe psala před pár dny, že zatím nic :-) Ale u nás teda zase neplodí v tom červnu. Halt asi jiné podnebí nebo co :-)
      Koláč BYL moc dobrý, upekla jsem ho včera v podvečer a dnes ráno jsem si uhájila jen malý kousíček ke kávě.
      Díky :-)

      Vymazat
  2. Já dělávám maxi šneka ze švestek, ale ty letos popadaly suchem a maliny uschly už v srpnu:-(
    Vypadá krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, u nás bylo švestek zase moc a moc, ani jsme to nestihli sbírat a zpracovat, tak se i hmyz poměl :-) Ale teď už tedy nejsou, škoda, maxi šneka se švestkami bych si dala. Najdu u tebe? :-)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. :-) Jak nakonec stejně všechno je mandala, že? :-)

      Vymazat
    2. Myslíš na ten koniec konca ? :-)

      Vymazat
  4. Tak koláč už se peče v troubě pro ta má ptáčata na snídani, to že jsem lezla pro maliny s čelovkou na hlavě, je jen důkaz, jak matky dokážou být někdy šílené ;-) Zítra po snídani podám report :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D :-D No já jsem dneska teda opravdu šílená! Kombinace vedra, od rána ukňouraných dětí, Muž v práci, spousta připravování na zítra a nebo tak standardně... mám toho plný kecky, a to mě ještě čekají bagety, žehlení a dodělávky. A děti stále nespí, řvou. Se picnu!
      Až se podaří a chutná a zítra tou správnou nohou :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)