pondělí 27. dubna 2015

Domácí müsli

Dnešní ráno mělo být nové a výjimečné.

Po více jak půl roce budu ráno vodit Eliáška do školky. Doteď ho vodil až na výjimky Muž, protože měl ráno čas, a já jsem Eliáška vyzvedávala odpoledne.

Od malička jsem nervák, rozhodně nejsem ranní ptáče a taky potřebuju určitý čas na přípravu a rozjezd. V kombinaci se dvěma dětmi je to pro mě prostě lehce stresová situace :-)



Čili jsem si řekla, že si hned to první ráno zpříjemníme, a protože kluci mají rádi müsli, o víkendu jsem jim upekla jedno čerstvé.

Jsem prostě noční sova a tenhle čas je pro mě ideální
Recept - zdráhám se tomu říkat recept, tak možná spíš postup - je úplně jednoduchý.
Budete potřebovat:
ovesné vločky
ořechy, mandle
slunečnicová semínka
sušené banány
med



Na pánvičce nasucho opražíte vločky. Tentokrát jsem použila ovesné, ale můžete samozřejmě jakékoli podle vaší chuti nebo zásob. Vločky jsou úplný základ a můžete klidně zůstat jen u nich a müsli si pak dotvořit až v misce přidáním ořechů, sušeného nebo čerstvého ovoce, semínek apod. Já jsem přidala do základu mandle a lískové ořechy, slunečnicová semínka a po opražení i sušené banánové lupínky. Do ještě teplé směsi vmíchejte několik lžic medu. Na množství, které vidíte, jsem použila lžíce dvě.
Pořádně promíchejte a směs vysypte na plech, nejlépe teflonový.
Dejte péct asi na 15 minut (a občas promíchejte) do trouby vyhřáté na 150°C. Barva napoví :-)
Hotovo!


Kluci mají rádi müsli s jogurtem nebo mlékem, používám mléka rostlinná. Teď jsme měli zrovna kupované (konkrétně toto je z těch lepších, jen rýže, ořechy, voda a trocha soli; kdo si rostlinná mléka kupujete, třeba Alpro, ve snaze jíst zdravěji, a nečtete složení, možná budete nepříjemně překvapeni), ale často si rostlinná mléka doma vyrábíme. O nich třeba jindy.

A protože já jsem na dietě, nesmím mouku, tedy ani vločky, žádná sladidla, tedy ani med, tak jsem si dala jen smoothie - banán, pomeranč, jahody.
Mimochodem, kupovat teď jahody je blbost. Ale znáte to - šli jsme kolem zeleniny a kluci se jich dožadovali. Vždycky jim vysvětluji, že jahody budou, až porostou na zahradě, jenže kluci nedali jinak. 
Na obale bylo napsáno, že jsou voňavé a sladké. Obal kecá! Nemají žádnou chuť a vůbec nevoní. Živě si představuji, jak je v tom Španělsku na těch plantážích hydroponických či jakých pěstují :-D
Ale tak bylo mi líto je vyhodit.


Ráno jsme zvládli skvěle, to asi tou snídaní, Eliáška jsme včas odvedli do školky a cestou zpět se začala zvedat ranní mlha a začalo se dělat krásně.



Aspoň nějaké stromy nám podél trati nechali. Tyhle jsou opravdu jediné. Kvetou tak každé jaro. Naprostá nádhera!



Hezký zbytek dne :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář :-)