pondělí 1. srpna 2016

Letní a prázdninové knížky

Prázdniny v půlce, tak doufám, že na mě nezanevřete. Ale máme před sebou ještě měsíc. A navíc co se týká toho koloběhu ročních období, tak tam už toho asi moc nového nebude, takže máte případně perfektní náskok na příští rok :-)


Hádej, jak moc tě mám rád - Léto
Sam McBratney
Anita Jeram
nakladatelství Svojtka

Veselá letní knížka plná barev, skotačení na louce, plná přírody ... a taky lásky :-)
Někdy, když tenhle typ knížek ukazuji lidem, tak nereagují úplně pozitivně, jak bych očekávala. Že prý málo textu a úplně o ničem. Ale méně je někdy více. A v těchto pár řádcích se toho skrývá mnohem víc, člověk jen musí umět správně číst a naslouchat.
Zas a znova ji budu doporučovat!

Kromě léta máme i Jaro a tu základní verzi. Podzim a Zima budou následovat.











Léto 
Rotraut Susanne Bernerová
nakladatelství Paseka

Tyto obrázkové knížky jsou už notoricky známé, už jsem vám je postupně představila všechny - Podzim, Zimu i Jaro a Noc. Opravdu stojí za to si je pořídit :-)










Můj prázdninový deník
Eva Chupíková
nakladatelství Mladá fronta

První z řady našich sešitových knížek s kroužkovou vazbou. Eva Chupíková jich má na svědomí víc, mimojiné také Moje rodinné album, ale to se chystám pořídit klukům případně až později.
Do Prázdninového deníku můžete s dětmi zaznamenat několik typů vašich prázdninových výletů - do ZOO, k babičce, na hrad, do přírody... Můžete psát, malovat, vystřihovat, lepit, razítkovat... Děti to zabaví na dlouhou dobu a jednou můžou mít krásnou památku :-)




















Moje hrady a zámky
Eva Chupíková
nakladatelství Mladá fronta

Druhý "sešit" a druhý od Evy Chupíkové. Má stejný koncept jako předchozí knížka, ale zaměřuje se pouze na hrady a zámky, a to konkrétně na Karlštejn, Telč, Kuks a Kladruby. Doporučuji spíš pro větší děti, školou povinné. 
Každopádně je krásně zpracovaná. Pro děti může být klasická prohlídka hradu nudná a nezáživná, nic moc si z ní nezapamatují, památky obecně dětem nemusí moc říkat. Tahle knížka by mohla udělat z rodinného "ty jooooo, zase na hrad, to je nudaaa" výletu bezva zábavu. Učení hrou.

Trochu mě mrzí, že knížka není obsáhlejší, že nepokryla více památek. Ale objevila jsem bezva náhradu a dokonce jsme stále u stejného autora. Z dílny paní Chupíkové pochází jednotlivé menší sešitky pro každý hrad/zámek zvlášť - Průvodci s pastelkami. My konkrétně máme Karlštejn a Křivoklát. Ale je jich mnohem více a jsou opět moc hezky zpracované. 






















Domeček pro skřítky
Andrea Popprová
nakladatelství Mladá fronta

Třetím z řady kroužkových sešitů-knih je tento. Je už od jiné autorky, od naší oblíbené paní Popprové. Knížka obsahuje příběh v, řekněme, komiksové formě pro malé děti. Obsahuje také různé úkoly a hry, opět budete potřebovat pastelky. A taky nůžky a lepidlo - na domeček pro skřítky. Který prý vycházel po částech v časopisu Sluníčko. Nás to minulo. Pokud i vás, tak jistě oceníte, že to máte vše dohromady v jedné knížce. Můžete stříhat a slepovat ještě celý zbytek prázdnin, protože skřítčí domeček je taková lesní rezidence, výborně vybavená :-) My jsme jako první museli slepit autíčko s vozíkem. Domeček mám za úkol postavit, než se kluci vrátí z chalupy :-) 














Kromě posledních dvou ano :-)


Tajemství permoníků
Andrea Popprová
nakladatelství Mladá fronta

U paní Popprové ještě zůstaneme. Na blogu jsem vám představila už její knížky Pavoučí prázdniny, Pojďte s námi na houbyČekání na Vánoce a Jaro je tu!
Tuto beru jako takovou letní, prázdninovou, výletovou - do jeskyní za permoníky. Jako vždy je plná úkolů a zábavného čtení, někdy i s doplňováním, najdete v ní i pár her a spoustu krásných ilustrací, které se dětem moc líbí :-) Naši kluci mají tyhle knížky ve velké oblibě. Zvlášť menší děti nevydrží u delší pohádky, nevydrží dlouho jen poslouchat. Mají rádi, když se mohou nějak zapojit, když jsou součástí děje. Tyhle knížky jim toho nabízí vrchovatě.
















Rekomando
Robin Král
Nikola Logosová
nakladatelství Běžíliška

To pravé letní a prázdninové a cestovací leporelo! O balíku, který snad vinou pracovníka pošty procestuje celý svět. O roztržité babičce Apolence. O zapomenutém velocipédu a dvou Vašcích na táboře. Je tam prostě vše! A nakonec si z toho ten balík postavíte. Ha!
Nezapomenout na vtipné verše Robina Krále :-)







Knížka samá díra - Na výletě
Lilli L´Arrongeová
nakladatelství Albatros

Jedna z našich nejoblíbenějších knížek - jak je vidět dle ohnutých růžků, lepených stránek a podobně. Je to jedna z těch obrázkových, ve kterých je minimum textu. A v této konkrétně jsou vždy jen otázky. Odpovědi pak hledáte pomocí barevných děr. 
Knížka je pěkně ilustrovaná, má velký formát, na každé dvoustraně je jedna scenérie se spoustou detailů a děti baví hledat a vyprávět si o tom.

Na výletě je bohužel už delší dobu vyprodaná. Dá se koupit obdobná - V ZOO - ale ta už se mi, přiznám se, nelíbí.













Jak Egu dojel až na konec světa
Tereza Václavková
nakladatelství Verzone

U toho cestování ještě chvilku zůstaneme, a to dokonce ve velkém stylu - pojedeme až na konec světa. S Trabantem jménem Egu a jeho kamarády. Knížka je zábavná, poučná a hlavně podle skutečného velkého výletu. Určitě znáte Dana Pribáně a jeho dokumenty Trabantem Hedvábnou stezkou, Trabantem napříč Afrikou, Trabantem až na konec světa a Trabantem do posledního dechu.
Kluci doporučují :-)











Jůlinka z veselé zahrádky
Jůlinka z jedlé zahrádky
Tereza Václavková
nakladatelství Vlastní Trigo Books, Verzone

Od stejné autorky - Terezy Václavkové - doporučujeme ještě tyto dvě krásné letní zahradnické knížky, které jsem vám už představila v článku tady.



Kouše to, štípe to, zlobí to, co je to?
Miloš Nesvadba
Jan Susa
nakladatelství Blug

Tuto a následující knížku jsme kdysi objevili v čekárně u paní doktorky a museli jsme je pořídit i domů. Vtipné milé verše a krásné obrázky. Tato bílá knížka je o tom nepříjemném letním hmyzu.








Nekouše to, neštípe to, nezlobí to, copak je to?
Miloš Nesvadba, Jan Susa
nakladatelství Blug

Zelená knížka je o těch milejších letních zvířátkách.











Hrdinové ze zahrádky
Ulf Stark
Charlotte Ramel
IKEA

Zůstaneme v přírodě, na zahrádce, u drobných bytostí. IKEA zařadila před pár lety do svého sortimentu i knížky pro děti a některé jsou opravdu moc povedené. Tato je o malých hrdinech, kteří nenechají v letním vedru umřít zeleninu na záhoncích a ovoce na keříčcích, a pomohou tím vlastně všem. 

V pátek jsme pro chlapečka našich kamarádů kupovali ještě knížku Sova si bere dovolenou a je také moc pěkná. Neřekla bych, že budu v IKEA někdy kupovat knížky :-) Zaujaly mě ilustrace, knížky o zvířátkách jsou naše oblíbené, a text také mile překvapil. 













Řeka
Alessandro Sanna
nakladatelství Raketa

Tahle knížka je má milovaná a zasloužila by si spíše samostatný příspěvek. Dostala jsem ji jako nádherné nečekané překvapení od mé kamarádky. Protože jsem se o ní jedinkrát zmínila, že je fantastická a že bych si ji ráda koupila. Nejsem si jistá, kdo je úžasnější, jestli kamarádka nebo knížka :-) Kamarádka zcela jistě. A knížka taktéž.
V knížce je nádherně, beze slov, zachycen příběh jedné řeky v proměnách ročních období. Nafotila jsem kousky té letní fáze.
Řeka je italská - Pád, ale tak moc mi připomíná Berounku, u které žijeme. Až na ty tygry a slony :-) Ale jinak ta nálada, to slunce, mraky, déšť, pak zase mlha a sychravo... Přesně to vídám celý rok z okna. Asi proto tu knížku mám tak ráda.











Moje první kniha Příroda
nakladatelství Lingea

Tuto knížku jsem vám více představila tady.




Rok v přírodě
Mario Ludwig
nakladatelství CPress

Knížku jsem zmiňovala již několikrát, konkrétně tady a tady. Níže jsem nafotila ještě stránky letních měsíců.










Moře slané vody
Radek Malý
Pavel Čech
nakladatelství Albatros

Více o knížce jsem psala tady.



Kořenové děti
Sibylle von Olfers
nakladatelství Malvern

O knížce jsem psala tady.



Od jara do jara
František Hrubín
Matěj Forman
nakladatelství Albatros

Nafotila jsem zase kousek víc - letní verše. Více fotek najdete tady a tady.












Příběhy dvanácti měsíců
Josef Krček
Renáta Fučíková
nakladatelství Albatros

I tuhle knížku jsem vám už několikrát představovala - tady a tady.









Lumír včelaří
Aneta Františka Holasová
nakladatelství Raketa

Více o knížce se dočtete tady.



Jakub a hvězdy
Renáta Fučíková
nakladatelství Mladá fronta

Taky tak rádi v létě pozorujete hvězdy? Pak vás tato knížka rozhodně zaujme. A i o ní jsem již psala - tady.



Určitě by se našly ještě další a další knížky s letní tématikou - z naší knihovny zmíním ještě Skřítka Rozekvítka a Z domu a zahrady
Letními knížkami jsme uzavřeli naše putování po knihovně podle ročních období - na blogu najdete knížky podzimní, zimní i jarní. Teď už budeme jen doplňovat :-)

Krásnou druhou půlku léta vám přejeme :-)

11 komentářů:

  1. Na ten Pradzninovy denik a Hrady a zamky se take chystam, teda az kluci trochu povyrostou. Za ostatni tipy dekuji:) Je to zase nálož:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koupila jsem je asi trochu dřív, než by bylo potřeba. Hrady a zámky určitě. Prázdninový deník jsme zkoušeli vyplňovat, ale většina věcí na Eliáška byla ještě celkem náročná, Alánek nám do toho jen čmáral (loni) :-D

      Ještě chystám knížky o přírodě a zvířátkách, to asi bude ta pravá nálož. Nějak se nám nastřádaly. Ale o některých jsem tady už psala.

      Vymazat
  2. Moc děkuji za tipy na krásné knížky, manžel moc radost mít nebude:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ach jo, zdá se, že potřebujeme hodně moc knih!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodne knih mam, porad pokukuji a kupuji nove, ale to misto na ne mi dochazi.

      Vymazat
    2. Jak já Vám rozumím :-) Ale stejně se vždycky někam nacpou, co?

      Vymazat
  4. No já moc děkuji za nádherné tipy na knížky. S deníčky ještě počkám ale zřejmě je potřebuju už teď a uschovat na dobu, až kluci povyrostou. A ten zbytek? No, asi mi to zrujnuje peněženku, ale já knížky prostě miluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deníčky jsou fajn, já si v nich listuji jen tak. A je to i fajn inspirace, na co se na těch památkách zaměřit, čeho si všímat a co neminout :-)

      Vymazat
  5. Děkuji za zařazení mezi letní tipy :) a mám radost, že vašim dětem líbí ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za milou návštěvu :-) Knížek s Vašimi ilustracemi máme víc (třeba Baobabu) a všechny jsou moc oblíbené :-) Díky za ně.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)