pondělí 3. října 2016

Podzim dorazil v plné síle

Přesně na tohle jsem se od loňska zase těšila :-)


Teplým skoroletním dnům už asi definitivně letos odzvonilo, máme tady krásný sychravý podzim.
Odpoledne jsme si uvařili čaj, nakrájeli jablíčka, do misky dali pár oříšků a rozinek a kluci tvořili a já jsem jim k tomu četla Františka z kaštanu a Anežku ze slunečnic.



 
Lepili jsme kaštanům obličeje - kluci nakreslili, Eliášek vystříhl

Vyrobili jsme pár párátkových zvířátek a hlavně jsme hodně modelínovali - to je u nás teď už asi měsíc hitovka - kluci modelují každý den, zabaví se tím na dlouho

Eliáškovy houby

Eliáškův šnek

Eliáškův ježek a hrnek 

Hnízdo

Miska

Autíčko nemohlo chybět :-)

Alánkův šnek

Alánkovy houby

Alánkův ježek

Nechala jsem se taky zlákat


Zbytek kaštanů kluci nasypali do škopíku a prováděli si masáž nohou
Navečer jsme pak ještě na chvilku vyběhli ven, v holinkách a v teplých vestách. Otrhali jsme poslední rajčata a budeme doufat, že nám za oknem dozrají. Taky ještě pár malin se našlo. Hrozny už krásně dozrály, trháme si čerstvé na svačinu. A asi už uklidíme altán a zazimujeme pískoviště. Ještě by to chtělo něčím na zimu ošetřit zahradní nábytek, který necháváme venku. Asi na něj letos koupíme plachtu, i když to není moc vzhledné.

Je tu ještě někdo, kdo miluje všechna roční období a všechno, co přinášejí? :-)

10 komentářů:

  1. No jasně :-) i já miluju všechna roční období, hlavně na začátku, když přicházejí a na konci už jich mám tak akorát a těším se na další. Dobře je to zařízené :) I když se zimou mám posledních pár let problém :D A kaštany už mám v kapse, na hraní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skoro jako s porodem :-D Tolik jsem se ho kdysi před otěhotněním bála, během těhotenství jsem byla asi nějak zmámená, že jsem na něj vůbec nemyslela, a když už se blížil, tak jsem si ho vlastně přála, protože už mě všechno bolelo a bylo mi vedro :-D A taky jsem si říkala, jak to má ta příroda skvěle zařízené, ví prostě, co dělá :-)

      Vymazat
  2. Kaštany nám padají ze všech tašek batohů i kapes. Já mám v poslední době spíš potíž z pozdním teplým a suchým létem. Puká mi srdce jako suchá rozpraskaná zem. na dnešní déšť a kaluže jsem se těšila asi jako má starší dcerka.holínky a ven! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono vůbec letošní léto nebylo moc děštivé. Jestli si dobře pamatuju. Ani ta úroda na zahradě nic moc :-(
      Mimochodem, nakoukla jsem na tvůj blog - píšeš moc hezky a o zajímavých věcech. Máš nějaký aktuální blog? Nebo nechceš v tom starém pokračovat? :-)

      Vymazat
  3. K posledni masazni fotce
    Zbudovali jsme na zahrade bosou stezku ...sektor pisek,chvojky,oblazky,mulcovaci kura,mech ...,ted se pridaly kastany a orechy ...vodili jsme se:-)) se zavazanyma ocima a poznavali,po cem chodime ...a vubec to nebylo jednoduche ...hlavne velika legrace u toho byla. Kluci vydrzeli cele hodiny. Prakticky kazda navsteva musela na stezku:-))) Pristi jaro zridime zase,jestli mate kde,zkuste taky,fajn zabava,staci maly prostor a veci kolem sebe;-)
    Napadite vytvory mate,kluci i mama jsou sikulkyx-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už nás to taky napadlo. Letos jsme zrušili velký bazén, takže vhodné místo bychom na ni měli. Protože tady v okolí žádná není. A já bych to tak moc chtěla vyzkoušet!
      Tak díky za popostrčení, můžeme za zimních večerů plánovat :-)

      Vymazat
  4. Děkujeme za bezva inspiraci. Včera jsme šli na kaštany a dnes budeme tvořit...uplně se těším. Ta otmosféra z vašich fotek mě uplně nadchla.

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám podzim moc ráda, tu barevnost, mlhavá rána u řeky, kdy čekáš, co se z té mlhy nakonec vlastně vybere... Mám to spojené s krásnými vyjížďkami, Hubertskými jízdami a hlavně začínají zase nějaké ty tradice...dušičky, sv.Martin... Na podzim jsme měli svatbu, v říjnu všechny holky slavíme svátky, je to prostě pro nás krásné a sváteční období ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvíš mi z duše, přesně tohle mám na podzimu taky ráda. A ještě tu vůni!
      Takže slavíte výročí v těchto dnech? Gratuluju ke všemu :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)