úterý 4. července 2017

Naposledy ve školce

Loučili jsme se po třech letech.


V pátek byl Eliášek úplně naposledy ve školce. O dva dny dříve, ve středu, jsme na školkové zahradě v rámci podvečerní rozlučky dělali živou reklamu na Utukutu (= houpací prkno).
Odcházející děti ten den ve školce přespaly, my jsme jim připravili mraky dobrot. Na půdě, kam se večer za tmy vydaly, měly překvapení... 
Rodiče dostali za úkol připravit soutěže, takže na našem stanovišti se chodilo na chůdičkách, běhalo po kmeni poraženého stromu, skákalo po špalících, prolézalo tunelem a prkno a houpačka byly navíc za odměnu. Bylo plno a maminky i paní učitelky se zajímaly :-)
Skončili jsme v půl deváté, děti dostaly diplomy a medaile, šly řádit dál a my rodiče jsme úplně vyřízení šli domů :-D 
Super to bylo, moc se to povedlo! Byla to taková celkem spontánní neorganizovaná akce (resp. věděli jsme o tom asi měsíc, ale bez podrobností, ani co vymyslí někdo jiný). Hezky nám vyšlo počasí. Na zahradě školky je takový "lesík" s průlezkami a přírodními prvky, tak tam jsme se tak nějak samovolně uchýlili, hezky jsme využili terén, všechno na sebe navazovalo... Děti to moc bavilo, rodiče asi taky. Bylo to navíc takové komornější (jak to bylo jen pro odcházející děti a jejich rodiče a nebyl tam skoro žádný personál). 
Prknu ani houpačce se nic nestalo. Máme je často venku na zahradě, počítám s tím, že můžou schytat odřeninu nebo škrábanec, ostatně má to být pro děti, ne abych to oprašovala v koutě. Nevedu je k tomu, že mohou věci ničit, ale zase je nechci omezovat, když to má být zábava. Nutno dodat, že všechny děti se k tomu chovaly hezky a opatrně, a zároveň hned věděly, co se s tím dá dělat a vymýšlely hry :-)


Naše stanoviště na školkové zahradě - krásně to tam pasuje, co?


I dospělí můžou využít, ačkoli pod někým není prkno ani vidět

Dárky, které dostaly předškoláci

Na pátek jsme si připravili dárky.
Pro paní učitelku Kačku, která měla Eliáška letos, to byla ta největší kytka, pak náš domácí kváskový chleba, knížka a záložka - o půlnoci, při balení, jsem zjistila, že nemám žádnou hezkou malou taštičku, tak jsem si ji vyrobila. Povedla se, nebo?
Do pugetů jsem musela koupit pivoňku, naše už dávno odkvetly, a bílé a růžové eustomy, jinak zase ze zahrádky, i když to letos vypadalo, že tam nic moc nenajdu.
Další čtyři menší kytky pro paní učitelky Olinku a Moniku, ty měly Eliáška loni a předloni, a Janičku, všechny zlaté, a paní ředitelku. Ještě jsme jim dodali do sborovny něco na obalení nervů, kafe, čaj a bublinky v láhvi :-) Byl to doják, bude se mi stýskat, jsou tam všichni skvělí.
Eliášek se rozloučil víc než stylově - ještě chtěl na poslední chvíli vyběhnout z auta za Verčou, běžel, škobrtl, udělal přemet, odřel si loket a udělal si díru na koleni :-D






A tohle (ne)dostali kluci ke konci školního roku/k začátku prázdnin. 
Vystřihovánky a pracovní sešit O zachráněných zvířátkách jsem ještě schovala a dostanou je buď k svátkům, nebo jim je budu dávkovat během léta - už dneska je mi jasný, že ty dva měsíce, kdy budou oba celý den doma, budou náročný :-D
Alánek dostal Tučňáky na pochodu, Eliášek měl dostat IQ Puzzle Pro, ale nedorazily včas, tak má zatím místo toho Motanici, a pro oba Zápisník malého zálesáka. Všechno můžeme doporučit :-)



Tučňáci na pochodu je skvělá kapesní magnetická hra na cesty. Existuje i klasická verze - Tučńáci na ledu. Kluci si to hned oblíbili, hrají to teď neustále, vozí to všude s sebou, do auta na dovolenou to bude perfektní.
Jedinou výtku mám k té kroužkové vazbě, resp. ke gramáži papíru - není příliš vysoká, bojím se to, že se to dříve nebo později vytrhá. Vzhledem k tomu, že je to pro věk 5+ a na cesty, upřednostnila bych klidně i zalaminované zadání.





IQ Puzzle Pro - pro tuhle hru jsme se pro Eliáška rozhodli po té, co měl od kamaráda půjčenou maličko jinou verzi IQ Puzzle a velice ho to chytilo. Tyhle smartovky Mindok prostě umí. Máme toho od Mindoku doma několik (Králík Kuk, Zámecké schody, Carcassonne - dospělácké i pro děti, Příběhy z kostek, 50 optických iluzí, 50 přírodních experimentů, 50 veselých her na cesty) a všechno nás moc baví a rozhodně budeme pořizovat další.



Zápisník malého zálesáka od Fragmentu je bezva sešitek, který zábavnou formou komiksu, testů a kvízů děti seznamuje se vším, co by dle mého měl znát víceméně každý - názvy kapitol: KPZ, Nůž, Mapa, Jak se chovat v lese, Kde postavit stan, Chování za bouřky, Tísňová volání, Šátek, Stopovací značky, Šifry, Tajné zprávy, Prstová abeceda, Indiánské písmo, Houby, Stromy a keře, Jedovaté rostliny, Ptáci, Stopy zvířat, Tábornická obydlí, Táborové stavby, Ohně, Setonův hrnec, Čaj z přírodnin, Hvězdy, Pokusy a pozorování s půdou, Vodní pokusy a pozorování, Třídění odpadu.
Líbí se mi ilustrace, velikost, zpracování, obsah. Kluci už ho řádně prohlédli, pročetli i provětrali :-)












Náhradní dárek - motanice - to už je asi celkem profláklá věc. Existuje několik verzí. Je to takový vějíř pracovních listů na tvrdém papíře, každý obsahuje nějaké zadání. Pomocí provázku se spojují správná řešení a po otočení listu si můžete zkontrolovat správnost.
Taky výborné na cesty, do čekárny apod.



 
Kromě toho jsme klukům koupili letní speciál časopisu Sluníčko.
Musím říct, že mě velmi mile překvapil. Když jsem kupovala Sluníčko před několika lety naposledy, vůbec se mi nelíbilo, bylo plné reklam atd. Reklamy jsou tam stále, ale dost osekané, řekla bych.
Tenhle speciál se mi zdá povedený, líbí se mi ilustrace i témata, různá zadání, náročnost... Eliášek si k tomu sednul a celé odpoledne luštil.













Takže zvažujeme předplatné Sluníčka. Kupujete ho někdo pravidelně? Doporučili byste ho? Vím, že tam bývají ilustrace Andrey Popprové, kterou máme moc rádi.

Zatím jsem klukům koupila všechna dosud vyšlá čísla Prďáckýho časáku, bohužel už jich asi víc nebude :-( Takže neváhejte.


Letí k nám taky jedno číslo časopisu Ben Já Mína, na které se moc těším a tuším, že předplatné nás taky nemine.


A potom ještě zvažujeme předplatné časopisů Raketa a Puntík, dokoupení Klobouku na pařezu a Hrana (ty už nově nevycházejí, ale pár čísel doma máme a jsou skvělé) a taky se nám líbí Nedělníček. Ačkoli je z edice Blesku, což mě na první pohled hodně odradilo, tak je dle recenzí skvělý.






Ať to není jen o zábavě - ke konci roku jsme si střihli taky preventivní zubní prohlídku - Alánek vyfasoval zubní nit, vyžaduje to :-D a Eliášek má jeden malý kaz, takže nám byla doporučena GC Tooth Mousse. Objednala jsem vanilkovou příchuť, kterou si Eliášek vybral, ale uvnitř byla tubička s příchutí melounovou :-) V prosinci uvidíme, zda to nějak pomohlo.
Jinak o naší zubní hygieně jsem psala už kdysi v článku tady. Ráda bych taky vyzkoušela Yoni přírodní kartáček
A ještě jeden tip, zvlášť třeba pro děti, které nemají čištění zoubků moc v oblibě - ačkoli mobil/tablet u dětí příliš nepodporuji, zaujala mě aplikace Super zoubek. Po týdnu už mi to teda leze trochu na nervy, hlavně hlas včelky, ale klukům se to líbí, v koupelně jsou rychlostí blesku a čistí poctivě. Nikdy jsem je tedy nemusela do čištění vyloženě nutit, ale je pravda, že jsme bojovali s délkou, sami nikdy tak dlouho nevydrželi.


V příštích článcích bych se ráda věnovala výběru aktovky (a dalších školních potřeb) pro prvňáčka, našim výletům, mám tu i spoustu nezveřejněných receptů, naše nové kousky do barefoot botníku, přírodní kosmetiku atakdále, atakdále.

Užívejte prázdniny! :-)

16 komentářů:

  1. Nekolik let jsem mela predplacene pro deti casopisy Slunicko a Pastelku. Jen jsem si vsimla, ze kdyz deti meli kazdy mesic casopis doma, zajem postupne upadal.
    Ted dostavame Raketu, Ben Ja Minu. Mam doma dve cisla Nedelnicku a Blesk dost odrazuje.
    Pro starsi jsem odebirala casostroj a po case bez zajmu jej cist, tak uz taky neodebirame.

    Mozna bych jeste pockala, kde nakonec Andrea Popprova zustane, podle informaci se vetsina ilustratoru "prestehovala" do Puntiku. Ale neplanuji predplatne ani jednoho, spise jako jednorazovou akci na cestovani vlakem a podobne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář a zkušenosti :-)
      Asi to tak nakonec taky udělám, že předplatné brát nebudu, a budu číhat na jednotlivá čísla.
      Co ten Nedělníček, odhlédnuto od Blesku, je pěkný?

      Vymazat
    2. Koupila jsem nedelnicek o letani a velike zklamani

      Vymazat
    3. Zrovna dneska jsem na něj konečně narazila v obchodě (intenzivně ho nehledám, ale když se vyskytnu někde, kde mají tisk, tak koukám po Nedělníčku a Puntíku; Puntík jsem zatím neviděla) a taky zklamání. Pár stránek, nějaké vlaštovky, jedna dvoustrana úkolů, malý komiks, a toť asi vše.

      Vymazat
  2. Moc dekuji, za doporceni aplikace na cisteni zubu. Rada vyzkousim na detech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že já už toho mám plné zuby :-D Ale děti to baví stále ;-)

      Vymazat
  3. Pěkný den, jako vždycky článek plný užitečných informací a odkazů - moc děkuji za inspiraci! :) Tak ráda k Vám chodím! :) Čmeláček je sice o několik let mladší, ale i tak je super zajistit si trochu rozhled. Některá čísla Sluníčka se dostala i ke mně před pár roky a upřímně, byla jsem zklamaná. Z dětství si časopis pamatuji, jak jsem se na něj těšila (Sluníčko a Mateřídoušku) a moc mě odrazují všudy přítomné reklamy (reklamy "pro děti" bych prostě zakázala vůbec)... O Prďáckém časopise jsem už uvažovala a překvapuje mne informace, že by neměl už vůbec vycházet... neosvědčil se?
    Mějte krásné léto a těším se na další příspěvky!
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Péťo, díky moc za reakci a za pochvalu :-)
      Máte pravdu, rozhodně to není, co to bývalo. Mateřídoušku jsem měla ještě kdysi krapet radši než Sluníčko, ale ta už se mi teď nelíbí vůbec. Stejně tak jsem později milovala Ábíčko.
      Prďácký se osvědčil, ale přímo dle jejich vyjádření do toho na začátku až moc investovali, takže pokud nenajdou nějaké sponzora, tak prostě končí :-(

      Vymazat
  4. My máme předplacené Sluníčko.. ale muusím říct, že to už není co to bývalo a děti přestává bavit. Včera jsem v trafice objevila časopis puntík a musím říct, že děti jsou nadšené a já rovněž. Za 25 Kč je to krásný časopis nabitý aktivitami pro děti s minimem inzerce.
    Můžu moc doporučit a zvažuji předplatné místo sluníčka. Viděla jsem i na Facebooku, že Puntík zveřejnil video, kde jde vidět celý obsah časopisu a musím říct, že jsem velmi mile překvapena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky mě zaujal. A dle info ho založila bývalá šéfredaktorka právě Sluníčka a přecházejí tam i Sluníčkoví autoři. Viděla jsem tam ilustrace Andrey Popprové, kterou právě máme rádi.
      No tak uvidíme :-)

      Vymazat
  5. Díky za inspiraci s časákama. Vůbec jsem nevěděla, že teď vyšlo Sluníčko speciál a Puntík a ani nedělníček neznám. Omrknu to! Já například nemám moc ráda časopis Raketa. Prostě mi nějak nesedí. Hrana jen některé díly. Nic neodebírámě pravidelně, ale ráda klukům něco kupuju pro změnu.
    Mindokácké smart hry máme všechny, protože mám herničku pro předškoláky celý rok. Tím pádem to mají kluci od mala k dispozici. Tučňáky jsme teď taky měli na dovolené. Dobře jsme se bavili všichni. ALe pro pětileté tak v 70% procentech je to ještě fakt dost těžké. s dopomocí zvládají prvních pár kol. Na herničce tučňáci nebyli nikdy moc oblíbení dětma. Mě se ta hra naopak líbí...
    Zápisník vypadá dobře...
    krásné letní dny a díky za inspiraci.
    pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Raketa je pro mě tak půl na půl, ale některá čísla mě oslovila. Asi nikdy nikoho nezaujme celý obsah žádného časopisu, tak to tak beru. Hrana taky jen některé díly. To je na tom fajn, že si člověk může vybrat, když nemá to předplatné :-)
      Herničku máš doma? :-) To mě zajímá!
      Mějte se s klukama krásně, pozdravuj :-)

      Vymazat
  6. Je, ty pani ucitelky se maji. Ja bych mela asi nejvetsi radost z chleba, ten mas vzdy krasny! A kluci se maj, tolik casaku jsem snad nikdy ani nevidela, ukladam si, snad alespon nektere budou vydavat i za dva roky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Paní učitelka prý neodolala a ještě ve školce do chleba zakrojila a moc mi ho chválila. Tak to mi udělala radost. Dávala jsem ho každý rok, ale poprvé úplně bez odezvy, podruhé po prázdninách, že byl teda dobrý, ale zakrojit hned, to je pro mě největší pochvala :-)

      Vymazat
  7. opět skvělý článek, plný inspirací... děkuji!
    časopis Sluníčko jsem občas kupovala, ale spíše ukládala na později, ještě bylo pro nás složité a musím přiznat, že se mi už ani moc nelíbilo. teď jsme také objevili Puntík a je mnohem lepší, líbí se mi i silnější papír, na kterém je vytištěný. na ostatní časopisy si ještě počkáme nějký ten měsíc, rok... ale díky za ukázku.
    kluci mají krásné dárky na prázdniny... já si pamatuji, že jsem vždy dostlala nějakou knihu, sešit nebo omalovánky a nové pastelky... byla to paráda. až bude náš Šimon školkař, taky budu v tradici pokračovat...
    hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásná tradice :-) Ještě nějaká zmrzka nebo pohár v cukrárně k tomu a je to perfektní, že? :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)