středa 4. ledna 2017

Rozloučení - přivítání

Poslední den v roce Muž obvykle večer pracuje, už jsme si zvykli. Ostatně je to den jako každý jiný, nikdy jsme Silvestra nijak zvlášť neslavili. Zavedli jsme si proto novou svojí vlastní tradici - vítání nového roku. Na Nový rok má Muž zase naopak volno.

Silvestrovské odpoledne jsem s klukama strávila hraním her - tyto dostali k Vánocům; včetně klasického Člověče, nezlob se a Grand Prix od Marbushky hrajeme všechny denně :-D
Navečer jsme pak upekli francouzské bagety na druhý den.

Novoroční ráno jsme začali sladkou snídaní - sladkou omeletou s domácí borůvkovou marmeládou.
Omeleta je extra snadná a rychlá a zachraňuje nás třeba, když dojde pečivo: 4 vajíčka, 4 lžíce mouky (hladká, polohrubá, je to celkem jedno, co zrovna máte), 4 lžíce cukru, 4 lžíce vody.

Dopolední pohled ven už dával tušit, že den bude krásný.
K obědu byla samozřejmě čočka, dělala jsem ji bez jíšky, jen jsem v hrnci osmahla nadrobno nakrájenou červenou cibuli, nakrájené dva stroužky česneku, hrst nakrájených sušených rajčat, nechala jsem zezlátnout, k tomu jsem pak přisypala čočku, zalila vodou a vařila doměkka. Ne však úplně rozvařit. K tomu uzené od místního řezníka a vajíčko od šťastné slepice a domácí okurčičky :-)

Po obědě jsme vyrazili tam, kam se chystáme už několik let, několikrát jsme toto místo obdivovali i zdola, ze stezky mezi Srbskem a Berounem.
Vyrazili jsme do Tetína.

Fara

Kostel Sv. Kateřiny

Kostel Sv. Ludmily

Výhledy od Tetínského hradu

Kostel Sv. Jana Nepomuckého - místo pravděpodobného pohřbu Sv. Ludmily

Zámek a v pozadí Dalimil

Nepochybuji o tom, že je tam krásně v každé roční době, ale ta námraza tomu dodala dechberoucí kouzlo. Byli jsme z toho úplně unešení, nádherná procházka to byla. Pokud platí "Jak na Nový rok, tak po celý rok", tak nás čekají samé úžasné výlety :-)
A do Tetína se určitě ještě vrátíme, je tam toho k vidění více.

Při zpáteční cestě nám volala tchýně, že má chlebíčky (její vyhlášené!), tak jsme se pozvali i na čaj, protože jsme byli pěkně vymrzlí. Babička s dědou si užili kluků, kluci si užili chlebíčků a cukroví a my kromě chlebíčků a čaje taky chvilky klidu.

Zpátky doma jsme si na večer připravili druhé chlebíčkové kolo. Nebo spíš bagetkové.
Je tam ořechová pomazánka s petrželkou, ozdobená ořechy a medem, křenová pomazánka se šunkou, i sušenou, a okurčičkou, kozí sýr s olivami a Lučina s lososem.
Sýrové krekry a další láhev šampaňského. Ještě dneska jsem jak balon :-D

K tomu jsem se tématicky znovu začetla do jedné z knížek Renáty Fučíkové o Svaté Ludmile.

A ještě se pochlubím dokřupava vypečeným novoročním chlebem.

Ubývající cukroví a výhled na ptačí hody
 Přeju vám všem stejně úžasný rok 2017, jako byl jeho první den pro nás.