neděle 28. května 2017

Maminek svátek

Letos ho slavím už sedmý rok, pátý dvojnásobně :-)


Dostala jsem několik kytiček - kupovaných i ze zahrádky, kluci mi je nosili průběžně :-)
Udělali jsme si společně dort a za krásného deštivého odpoledne jsme si ho dali ke kávičce.
Děti si pro nás ve školce připravili zpívání a tancování a paní učitelky zase pro děti s maminkami připravily hry a soutěže. Měli to moc hezky přichystané a vůbec se jim tam úžasně věnují.
I krásné dárky s dětmi vyrobili.
















Recept na nepečený dort:
korpus
300 g máslových sušenek (pokud chcete bez palmového tuku, objevila jsem čistě máslové a za pár peněz v Lidlu) nebo/i piškotů
150 g rozpuštěného másla
krém
500 g tvarohu
250 ml smetany ke šlehání
cukr dle chuti
vanilka
poleva
maliny (nebo samozřejmě jakékoli ovoce)
agar
trochu cukru

Připravte si dortovou formu, boky vymažte máslem, dno vyložte pečícím papírem.
Sušenky rozemelte v mixéru a smíchejte je s rozehřátým máslem. Pořádně promíchejte. Směs (měla by být kompaktní, nedrobivá) natlačte na dno formy - zhruba na výšku 1 centimetru, boky můžete udělat vyšší.
Smetanu vyšlehejte s cukrem, zlehka do ní zašlehejte tvaroh a vanilku, případně přidejte ještě cukr.
Krém nalijte na sušenkovou směs do formy a uhlaďte do rovna.
Navrch naskládejte maliny.
Agar připravte dle návodu (já jsem ho udělala asi 1 litr) a opatrně jím zalijte dort ve formě.
Nechte do druhého dne ztuhnout a vychladit v lednici.

Dobrou chuť :-)

2 komentáře:

Děkuji za váš komentář :-)