čtvrtek 9. března 2017

Dětské knihy o vesmíru

I k nám už dorazil Velký třesk a kluci často mluví o raketách, kosmonautech a letech do vesmíru.

Původně jsem neměla v plánu koupit tyhle okýnkové od Svojtky, ale Jedinečný vesmír vyšel relativně nedávno a narozdíl od jiných knih o vesmíru od Svojtky mě zaujal. Informací je v ní tak akorát a přesně té povahy, kterou jsem potřebovala. Svojtka má ještě asi další dvě vesmírné knihy, ale každá je trochu jinak dělaná, a ani jedna mě neoslovila.
Zpečetila to knížka Jak se žije ve vesmíru. Z této série máme už tři další a u Alánka mají všechny momentálně úspěch, prohlíží si je každý večer před spaním. Pro tří až čtyřleté děti se mi zdá naprosto adekvátní. Zábavnou formou odpovídá na jejich otázky, nejde nijak do hloubky, ale to základní minimum obsahuje a přiznejme si to, děti ta okýnka mají rády.






















Eliáškovi jsem chtěla koupit spíš Vesmír v kostce, je to perfektní knížka, ale zdála se mi pro něj v tuto chvíli až moc "odborná a dospělácká". Jestli ho bude vesmír zajímat i později, tak bych mu ji ráda koupila k narozeninám.


O hvězdách máme ještě nádhernou knihu Jakub a hvězdy, je plná mystických příběhů a překrásných ilustrací Renáty Fučíkové.

Pro dnešek už dobrou noc :-)

Edit: A jak jsem mohla zapomenout na knížku Mileny Lukešové Jak si uděláme zeměkouli! Tu jsem ještě na blog nestihla vyfotit, koupila jsem ji asi před dvěma lety ještě s knihou Ivana Klímy Jak daleko je slunce. Obě rozhodně stojí za pořízení.

 

11 komentářů:

  1. My máme doma český Atlas vesmíru pro děti, taky dost dobrý :-) ... ale asi budeme muset rozšířit vesmírnou sbírku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Která to přesně je, prosím? Googlila jsem, ale knih s tímto názvem je několik, včetně té jedné od Svojtky.
      Já jsem si teď ještě vzpomněla na knihy pro děti od Hawkingových - Jirka a Velký třesk, Jirka a neprolomitelná šifra... jsou asi čtyři. Jsou už teda pro větší děti, ale jednou je chci pořídit, ty jsou opravdu skvělé.

      Vymazat
    2. Napsal ji Jiří Dušek a Jan Píšala, ilustroval Tomáš Tůma, vyšla v Albatrosu před dvěma lety :-)

      Vymazat
    3. Aha, tak už vím. To je ta s rozkládacími listy :-) My máme doma z té série Atlas světa a Atlas zvířat. A teď nově je Atlas prehistorie ;-)

      Vymazat
  2. Krááásné knížky... dvě z nich již doma máme, ty o vesmíru časem také plánuji... :) I já se na ně moc těším... :)
    Pěkné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jedinečný vesmír, ten je opravdu super!

    OdpovědětVymazat
  4. Mozna uz pro starsi, mam rada encyklopedie, co vychazely v kniznim klubu
    http://www.databazeknih.cz/knihy/vesmir-18755 , http://www.databazeknih.cz/knihy/zvire-34663 pak jeste clovek, veda, umeni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stále vychází, v edici Universum, mají už větší formát a jinou obálku. Jsou úžasné, velké, těžké. A pro starší :-) Ale jako základní kameny každé rodinné knihovny naprosto skvělé!

      Vymazat
  5. Ten jedinecny vesmir vypada dobře, mozna ho poridim. Vesmir v kostce je krasna kniha. Urcite ji znas, tak vis, ze je kazda stranka rozdelena do "okynek" poprve kdyz jsme ji cetli, tak jsme cetli vtdy jen ty uryvky nebo zajimavosti. Podruhe uz podrobneji. Mame ji prectenou uz celou a musim rict, ze mne fakt nebavi cist ji, ale kdyz vidim jak to Ondru zajima a jak je presvedceny, ze bude kosmonaut, tak se prekonavam. Ale rada ctu treba Atlas vesmiru pro deti. To tak nejak odpovida i mym znalostem o vesmiru :-)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě :-D Jsem si tuhle koupila i tak trochu pro sebe, že si díky ní opráším své školní znalosti, a pak můžu machrovat u Vesmíru v kostce :-D
      Moje neoblíbená je zase jedna taková encyklopedie o autech, ale kluci ji taky milují, už je celá ohmataná, pomuchlaná. A to když vytáhnou, když řeknu, že si něco přečteme, tak to hned lituju :-D

      Vymazat

Děkuji za váš komentář :-)